Dotaz
Dobrý den, mnohokrát děkuji za Vaši odpověd, především co se týče typu do kuchyně :c). Vzhledem k svědení musím ríči, že se moje pleť opravdu vylepšila. Bohužel stále mám . Místa kde se strašne vysypu, především na a kolem čelistních kostí. Měla bych jednu otázku navíc zda mohu a to sice léčba lékem roaccutane. Obvodní lékař se o tomto mnohokrát zmínil. Víte jaká je doporučena maximálni doba léčby? Obvoďák mě zde nechal na antibiotikach 2,5 roku (jak jsem uvedla v prvním emailu, mám vedlejší reakce na skrytá antibiotika v mase) a tudíž se bojím vedlejších následku pokuď by se to řešilo roaccutanem. Jsem si vědomá, že roaccutane je velmi silný lék, který má ničivý vliv na plod v těhotestvi (myslim že složením to je vysoká dávka vitamínu A?). Děkuji mnohokrát. Váš email me ujistil, že dělám maximum pro zdravý styl života co se týče minimalizování špatné pleti. Hezký den přeji! Kind Regards.
Eliška, OxfordOdpověd
Dobrý den, lék Roaccutane obsahuje vitamín A. Při užívání tohoto léku se nesmí užívat doplňky s vitamínem A. Roaccutane se nesmí užívat při těhotenství (je zde vážné riziko poškození plodu a riziko samovolného potratu) a při kojení (lék se přenáší do mateřského mléka a je zde riziko poškození dítěte). Těhotné ženy mají okamžitě přestat Roaccutane užívat a poradit se se svým lékařem. Při užívání Roaccutane je doporučeno vyhnout se intenzivnímu cvičení a zvýšené tělesné námaze. Roaccutane může mít tyto vedlejší účinky: zvýšení jaterních enzymů, zvýšení hladiny krevních tuků, zvýšení hladiny glukózy v krvi. Roacutane se obvykle užívá 1–2 x denně současně s jídlem po dobu 16–24 týdnů. Dávkování léku i dobu užívání stanoví lékař. Dlouhodobé užívání antibiotik (2,5 roku je velmi dlouhá doba) má své negativní účinky, především znamená úbytek fyziologické střevní mikroflóry a také se může stát, že bakterie nebo viry, proti kterým jsou dané antibiotika, které užíváte, se stanou rezistentními vůči antibiotikům a při infekci těmito bakteriemi, viry antibiotika nezaberou a dochází k příslušným zdravotním problémům. Doporučuji Vám poradit se s dermatologem ohledně léčby akné. Děkuji za Váš dotaz s těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz