Dotaz
Dobrý den, ja by som sa chcela spýtať že prečo ked už týžden cvičím každý den 40 minut, nejem sladké, ani biele pečivo, jem vela zeleniny a ovocia, pijem 3 litre cistej vody a caj na chudnutie, tak že prečo som vobec nic neschudla ale pribrala kilo? :(( dakujem za odpoved.
Lucka, KošiceOdpověd
Vážená paní, je velice dobré, že dodržujete pohybový i pitný režim (stačí 2 litry tekutin denně), oba patří k základním zásadám redukční diety. Ale problém spočívá v tom, že když delší dobu, někomu stačí týden, má organismus minimální příjem energie, sacharidů, tuků, bílkovin, metabolismus se zpomaluje (organismus maximálně využívá veškerý přísun energie i živin), a v důsledku toho může dokonce dojít i ke zvýšení tělesné hmotnosti. Při takové drastické dietě brzy dochází k podvýživě a poškození organismu v důsledku nedostatku bílkovin, sacharidů, tuků i k hypovitaminóze vitamínů rozpustných v tucích (vitamíny A,D,E,K). Odlehčovací ovocnozeleninový den lze mít 1x týdně, organismus se detoxikuje a nezvykne si na určité množství energie a nedoje ke zpomalení metabolismu. Doporučuji Vám dodržovat zásady redukční diety a 1x týdně ovocnozeleninový den (konzumujete pouze ovoce a zeleninu, a to syrovou, ve formě různých salátů, vařenou, vařenou v páře, dušenou, lze konzumovat pomerančovou šťávu a šťávu z limetek a citrónů) a nízkokalorické náhradní sladidlo, např. Aspartam, Acesulfam). Příklad jídelníčku na odlehčovací den Snídaně: Ovocný salát (jablka, hrušky, švestky). Přesnídávka: Broskev. Oběd: Květák vařený v páře sypaný zelenou petrželkou. Svačina: Ředkev. Večeře: Dušená mrkev. Nápoje: ovocný čaj, šípkový čaj, Mattoni bez příchuti, Aquilla bez příchuti.
redakce serveru dietologie.cz