Dotaz
Dobrý den, chtěla bych Vás tímto požádat o radu. Mám sedavé zaměstnání a tak jsem během 2 let přibrala 6 kg. Je pro mne vhodná dieta na cukrovku č. 9??? Měřím 172 cm a vážím 72 kg. Mám celulitidu a ta se dost zhoršila. Nyní mám už dolíčky v oblasti hýždí. Chtěla bych tuto dietu držet, nebo mi poradíte nějakou jinou??? Děkuji za odpověď. S pozdravem
Andrea, Světlá nad SázavouOdpověd
Dobrý den, pokud si chcete udržet váhu, nepřibírat a stravovat se zdravě, udržet si stálou hladinu krevního cukru, tak dieta na cukrovku (odborně diabetická dieta) je vhodný způsob, jak tohoto dosáhnou. Diabetická dieta je stravovací režim, kdy se jí pravidelně, nepřejídá se, množství sacharidových potravin se přesně odvažuje a jí se po malých dávkách častěji za den. Někteří pacienti však mají velké problémy toto všechno dodržovat, ale pokud budete sama chtít diabetickou dietu dodržovat, nebude to určitě složité. Přesný výběr potravin na diabetickou dietu najdete na našich stránkách, rámcové jídelní lístky na cukrovku, které slouží jako přesný návod jak diabetickou dietu dodržovat najdete také na našich stránkách máme taky spousty receptu na diabetickou dietu, podle kterých se můžete inspirovat ve vaření nebo si můžete objednat jídelníčky pro diabetiky, kódy jídelníčků jsou DIA-2 a DIA-3 nebo jídelníčky diabetické v kombinaci s redukcí váhy a tyto mají kódy REDUKCE-2-DIA-4 a REDUKCE-3-DIA-5. Najdete je na objednávkovém formuláři. Můžete dodržovt diabetickou dietu na 225 g sacharidů za den, při této dietě byste neměla hubnout ani přibírat na váze nebo můžete dodržovat diabetickou dietu na 175 g sacharidů za den, při této dietě byste mohla i zhubnout. Na celulitidu existují speciální cviky, kdy můžete průběh celulitidy zmírnit nikoliv však celulitidu odstranit úplně. Doporučuji také pravidelný pitný režim 1,5-2 litry tekutin denně, vhodné jsou minerální vody neslazené, pitná voda z vodovodu, neslazené ovocné a zelené čaje. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz