Dotaz
Dobrý den, moc bych Vás chtěla poprosit o nějaký jídelníček s recepty ve kterých bude absence masa, soli, pepře, cukru, brambor, bílé pšeničné mouky a živočišných tuků. Jedná se o ingredience, které by měl přítel vynechat při své léčbě a já netuším, jak s tím naložit neboť nikdy předtím žádnou dietu neměl a je každým coulem masožravec. Máme teď velký problém s vyváženou stravou, neboť nechce hubnout, ale bojíme se, že kila půjdou sama dolů. Předem Vám velice děkuji za odpověď. S pozdravem
Adéla, ČáslavOdpověd
Dobrý den, Z Vašeho dotazu není zřejmé, zda přítel nekonzumuje maso z důvodu toho, že je vegetarián, také zde není jasné, jestli má cukrovku a musí dodržovat diabetickou dietu, protože v jídelníčku je nutno vynechat cukry, pšeničnou mouku a brambory. Dále bych odhadovala, že musí dodržovat šetřící úpravu stravy, protože píšete že v jídelníčku nesmí být pepř a živočišné tuky. Dotaz je velmi obsáhlí, doporučovala bych navštívit zdravotnické zařízení, kde Vašemu příteli popsaný dietní režim navrhli a probrat tyto údaje osobně s nutriční terapeutkou. Myslím si, že jeden jídelníček od nás by Vám asi moc nepomohl, zřejmě to bude dieta dlouhodobá. Na našich stránkách www.dietologie.cz je vzorový jídelní lístek, kde jsou omezeny bílkoviny, dále jsou zde výběry potravin pro diabetickou dietu, šetřící dietu a dietu s omezením tuků.
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz