Dotaz
Dobrý den vážená redakce, mám na Vás prosbu a prosím o radu. Marně hledám online dietu / diety při potížích pálení žahy. Také marně hledám seznam potravin online, které se smí jíst a nejíst při potížich s pálením žáhy. O nápojích už vím, které mohu pít a které ne, ale o potravinách které mohu jíst vím pramálo. Na pálení žáhy mi pomáhá pít mléko, ale dočetla jsem se také, že nadměrné pití mléka, nebo jezení mléčnych výrobku a produktů také není dobré. Mám velice ráda jogurty a sýry všeho druhu. Je mi 38 let, nejsem hubená, ale ani obézní a potíže mám s pálením žáhy od doby, kdy jsem byla těhotná a to už je přes 17 let. Nemám sice pálení žáhy pravidelně a často, ale když už ji dostanu, mám potíže po dobu několik dnů až 1 týden a to každý den. Prosím, mohli by jste mi poradit a alespoň částecně napsat seznam jídel které mohu jist. Předem děkuji za odpověď, s pozdravem a přáním hezkého dne
Pavla, BrnoOdpověd
Dobrý den, při pálení žáhy doporučuji vynechat z jídelníčku ostré dráždivé pokrmy, příliš kořeněné nebo příliš přesolené. Nevhodné jsou sýry pikantní, sýry plísňové, sýry s kořením (černý pepř nebo chilli). Vyhněte se grilovanému masu, které je příliš nakořeněné. Také černá káva (turek, espresso) není moc vhodná při pálení žáhy. Nadměrná konzumace sladkostí může mít negativní vliv na pálení žáhy. V lékárně můžete zakoupit lék s názvem Renie, nebo jiné léky při hyperaciditě, které by měly tento problém na určitou dobu vyřešit. Mléko by Vám mělo pomoci při odstranění pálení žáhy, ale dávejte pozor, na mléko a mléčné výrobky v kombinaci s léky při hyperaciditě. Některé tabletky na pálení žáhy se nesmějí užívat v kombinaci s mlékem a mléčnými výrobky. Někomu může pomáhat i soda bikarbona rozpuštěná ve vodě. Můžete vyzkoušet. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz