Dotaz
Vážení, Omlouvám se já neslyším již od narození a také málo umím psát. Byla jsem u doktora - on mi odebral krve - zjistil, že mám 5 % cukr v krvi, prý mám jíst přísnou dietu ? A proto se obracím na vás s poptávkou jestli mám cukrovku a jaký jídelníček na cukrovku dodržovat. Předem vám děkuji - s pozdravem
Mirka, JirkovOdpověd
Dobrý den, cukrovku má ten, komu zjistí v krvi cukr nad 6,8 mmol/L na lačno. U zdravých lidí, cukr také kolísá, ale běžně je v rozmezí 4,4 mmol/L až 6,7 mmol/L. Hodnoty pod 4,4 mmol/L mohou způsobovat hypoglykemii, pokud nebudete držet dietu a dodržovat jídelníček na cukrovku, může být hypoglykemie velmi závažná, člověk má pocit na zvracení, je malátny, může upadnout i do bezvědomí. Hodnoty nad 6,7 mmol/L způsobjí hyperglygemii, tento stav je také velmi vážný. Každý diabetik s cukrovkou by měl dodržovat jídelníček na cukrovku tzn. diabetickou dietu, v tomto případě platí, že pokud je člověk ukázněný a dodržuje diabetickou dietu, může být celý život jen na dietě, nemusí užívat léky antidiabetika a nemusí si píchat inzulín. Všechno ale záleží na rozhodnutí lékaře, jak předepíše. Lékař by Vám měl přesně říci jakou přísnou dietu máte jíst, určit množství sacharidů ve stravě, běžně se u diabetiků pohybuje množství sacharidů okolo 225 g za den. Raději ještě jednou zajděte k lékaři, ať Vás ubezpečí o tom, jestli máte opravdu cukrovku nebo ne. Pokud by tomu tak bylo, na našich stránkách máme popsané vše, diabetická dieta, cukrovka, jídelníčky lze pak objednat na stránce na stránce s jídelníčky pod kódy DIA-2, DIA-3. Na našich stránkách máme také recepty na cukrovku, které jsou vhodné pro diabetickou dietu.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz