Dotaz
Dobrý den, paní doktorka doporučila dceři jaterní dietu z důvodu většího množství železa v těle. Mohli byste mi poradit co vařit? Je to sportovkyně-akvabela, má dost velký zápřah a nemůže hladovět. Vařím převážně zeleninu,kombinovanou s kuřecím masem, rýži, kuskus, těstoviny.
Kateřina, RokycanyOdpověd
Dobrý den, jestli tomu dobře rozumím, tak potřebujete ve stravě omezit potraviny, které obsahují větší množství železa. Do jídelníčku tedy nezařazujte potraviny jako je hovězí maso, vepřové maso, uzeniny, vnitřnosti, mořské plody-zejména měkýši, cereálie. Tyto potraviny obsahují velké množství stopového prvku železa. Zelenina, kuřecí maso, rýže, kuskus a těstoviny jsou vhodné potraviny při této dietě. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz