Dotaz
Dobrý den, chci se zeptat zda můžu při žlučníkové dietě (jsem po operaci) jíst chléb a rohlíky. Děkuji s pozdravem.
David, Hranice
Odpověd
Dobrý den, ano můžete jíst chléb a rohlíky. Doporučuji však chléb bílý z pšeničné nebo žitné mouky. Taktéž rohlíky pouze bílé. Nevhodné je u žlučníkové diety pečivo celozrnné, se semínky, s posýpkou, s ořechy, s mákem a s různými přísadami. Pečivo není vhodné jíst teplé, je dobré jej nechat několik hodin vychládnou nebo nejlépe jíst až na druhý den. Další vhodné pečivo je vánočka (bez rozinek, mandlí), sladké rohlíky (bez máku), veka, suchary, piškoty, mazanec. Celý výběr potravin při žlučníkové dietě najdete u diety s omezením tuků (žlučník je součástí jater). Pokud byste měl zájem, můžete si objednat týdenní jídelníčky na žlučníkovou dietu. Obsahuje rozpis stravy na celý týden a receptury pokrmů s přesnými dávkami potravin. Jídelníčky mají kódy TUKY-2, TUKY-3 a TUKY-4, formulář pro objednání najdete na stránce s jídelníčky. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz