Dotaz
Prosím, jak je to s okurkami nakládanými, kvašáky a nakládanou zeleninou při zvýšené kyselině močové? Děkuji
Jarmila, Rakovník
Odpověd
Dobrý den Jarmilo, při zvýšení hladiny kyseliny močové je třeba vyloučit koření jako pepř, hořčičné semínko, bobkový list, tymián, paprika, nové koření, zázvor. Dále se nedoporučuje konzumovat zelený hrášek (obsahuje velké množství purinů, které je nutné omezovat). V láku nakládaných okurek a zeleniny se jmenované koření většinou vyskytuje, proto je lepší konzumaci této zeleniny omezit na velmi malé množství, např. výjimečně jako doplněk hlavního jídla. Nálev nekonzumovat.
Ing. Anna Jermářová