Dotaz
Dobrý den. Mám 3 měsíce, po operaci žlučníku (kameny), s následnou akutní pankreatitidou. Nemám žádné potíže. Můžu jíst pohankový, žitný, vločkový a vícezrný chléb a pečivo? Můžu jíst dětské přesnidávky jahodové a borůvkové, když za syrova je toto ovoce zakázané? Můžu oves. vločky v instantní kaši? Jaký je vhodný pro mě čaj? Můžu sojvou omáčku ze zdravé výživy a kečup bez Eček. Jsou vhodné sojové výrobky? Velice děkuji
Ivana, Strakonice
Odpověd
Dobrý den, pokud máte akutní pankreatitidu, jste po operaci žlučníku tak bych doporučovala spíše bílé pečivo, přesnídávky jablečné, meruňkové, broskvové. Ovesné vločky v instantní kaši jíst můžete. Čaj je vhodný ovocný a bylinný a občas slabý černý čaj. Kečup bych doporučila pouze ten, kde není přidaný glutamát. Sojová omáčka a sojové výrobky při tomto onemocnění nejsou vhodné. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz