Dotaz
Dobrý večer, mám týden po operaci žlučníku a chtěla jsem se zeptat, zda je vhodné jíst bílé rohlíky a vánočku cca 1 den staré. V nemocnici mi to doporučili, ale z pár odkazů a názorů na Internetu jsem trošku zmatená. Které pečivo je nejvhodnější zařadit do jídelníčku u žlučníkové diety? Děkuji za Vaši odpověď.
Milena, Litvínov
Odpověd
Dobrý den, po operaci žlučníku se doporučuje žlučníková dieta a bílé pečivo – rohlíky, pletýnky (bez posýpky, bez soli, bez máku, bez sezamu...). Můžete jíst i vánočku, pečivo z piškotového těsta. Pečivo se nedoporučuje jíst čerstvé, ale je lépe, když se konzumuje např. jeden den odležené. Je to kvůli tomu, že čerstvé pečivo je více nadýmavé, více tak zatěžuje zažívací trakt. O konzumaci pečiva po operaci žlučníku se dočtete na našich stránkách. Výběr potravin u diety s omezením tuků – šetřící najdete taky na stránkach společnosti dietologie.cz.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz