Dotaz
Dobrý den, měla bych na vás dotaz, který se týká výživy v těhotenství a pojídání sushi. Je mi 35 let, jsem ve 20 týdnu těhotenství a s manželem a synem občas navštívíme sushi restauraci. Chtěla jsem se Vás zeptat, zda pojídání sushi (tedy syrových ryb) je vhodné v těhotenství. Zda to nemůže nějak nenarozenému dítěti ublížit. Napadlo mě, že by v syrovém mase mohlo být větší zastoupení bakteriií než v mase tepelně zpracovaném. Jsme z Prahy. S pozdravem.
Monika, Praha
Odpověd
Vážená paní, konzumace ryb je v těhotenství vhodná, ale doporučuji ryby tepelně upravené. Syrové ryby i veškeré syrové maso je nevhodné kvůli riziku většího zastoupení bakterií, což by mělo za následek poškození plodu. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz