dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Hubnutí jídelníček a metabolismusHubnutí jídelníček a metabolismusAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Hubnutí jídelníček a metabolismus
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Dotaz
Dobrý den, obracím se na vás s prosbou o posouzení mojí situace s ohledem na vysokou váhu. Je mi 42 let a v současné chvíli vážím 76 kg při výšce 165 cm. Myslím, že jsem nikdy, ani v dětství neměla správnou váhu - v normě, vždy to byla lehká nadváha. Váhu se mi podařilo snížit jen 2 x v životě a to kolem 24 let věku (6 kg) a 35 let věku (9 kg). Snížením množství kalorií, více pohybu. Bez konzultací s odborníkem, jen v druhém případě pod zvýšeným dohledem instruktorky aerobiku. Zhruba v posledních 4 letech se mi váha začala opět zvedat a to i přes to, že nijak výrazně nevybočuji z režimu v jídle ani v pohybu. Před rokem jsem navštívila studio Wellnessia, kde mi pod odborným dohledem stanovili jídelníček, rozebrali se mnou vše, od návyků ve stravování až po psychiku. Došlo se k závěru, že můj denní příjem je spíš nižší, než by měl být, pohybové aktivity shledali dostačující. V prvních dvou měsících jsem hubla 0.5 kg týdně, ale pak se vše zastavilo a opět jsem začala nabírat. Vše se několikrát analyzovalo, hledalo se, kde je co špatně, byla jsem i na přístroji IN body a nic. Po půl roce jsem měla váhu stejnou, jako na začátku. Znám veškerou teorii (laicky), co se výživy týče. Dodržuji pitný režim, piju jen neslazenou neperlivou vodu, snažím se jíst nízkokalorická jídla, pečivo nejím vůbec a když, tak velmi vyjímečně a to jen tmavé. Snažím se jíst v pravidelných dávkách (ale ranní, dopolední jídlo mi dělá velký problém). Kávu piju. V mém jídelníčku nejsou uzeniny, tučná masa, sladkosti - ty umím nahradit proteinovou tyčinkou v dopoledních hodinách. K večeři mám z 80 procent zeleninový salát, zařazuju ryby, krůtí maso,... Ve Wellnessii jsem dostala výborné povědomí o tom, jak co funguje, umím si sestavit "svůj denní talíř" ve správném poměru,... Cvičím pravidelně 3x týdně. Pohyb jsem před půl rokem změnila ze spininku a posilovny se nyní od ledna věnuji Powerpalate, mám sestavenou 55 min hodinu kde Powerplate střídám s Orbitrekem (spalovací hodina s posilováním) Váha mi skáče během týdne nebo 10 dnů i o 4 kg ( a to i v době, kdy jsem navštěvovala Wellnessii - pod dohledem Jany Divíškové) Není hodina v mém životě, abych se se svou váhou netápila, v posledním půl roce s myšlenkou na váhu usínám a je to i první věc po probuzení, na co myslím, zda nebudu mít dnes opět větší břicho, jestli se vejdu do oblečení, apod. Můj partner mi to dává velmi najevo, v podstatě mi začíná mírně vyhrožovat odchodem, pokud nezačnu hubnutí či něco dělat. Ale já dělám stále něco, při nejmenším nemyslím na nic jiného. Jsem z toho už strašně unavená a začínám propadat pocitu bezmoci. Nechápu, co je špatně. Nemůžu ani už jít s přáteli na večeři,ani na obchodní oběd, nikam, abych se nemusela vymlouvat, proč si nedám "normální jídlo". Alkohol v podstatě nepiju. Můj den je velice rušný, vstávám kolem 6:00 a usínám kolem půlnoci. Mám hodně aktivit a pracuji i 12 hodin denně. Také jsem vyzkoušela přípravky (ty na předpis) na hubnutí, jako je Meridia - ta silnější, a podobně a nic. Nejraději bych přestala jíst úplně, abych se dostala alespoň na hranici 70 kg. Kam se můžu obrátit o pomoc, bojím se, že to nezvládnu. Děkuji
Šárka, KroměřížOdpověd
Vážená paní, se svou váhou se vůbec netrapte, pro štíhlou linii děláte vše, co je ve Vašich silách i možnostech. Jíte velice zdravě i Váš pohybový režim je dostatečný. Domnívám se, že příčinou Vašeho neúspěchu ve snižování tělesné hmotnosti je porucha metabolismu. Z tohoto důvodu Vám doporučuji podrobné lékařské vyšetření ohledně Vašeho metabolismu. Některé nemoci ovlivňují rychlost metabolismu, např. při snížené funkci štítné žlázy je zpomalen metabolismus a dotyčný má sklon k nadváze. Je třeba stanovit diagnózu a příslušnou léčbu, obojí určí lékař. Doporučuji Vám navštívit lékaře, přinést mu svůj jídelníček, jak se obvykle stravujete (čas, druh jídla, množství), Váš pitný režim i pohybový režim, Vaši výšku i současnou tělesnou hmotnost a rovněž i napsat, jaké jste užívala přípravky na hubnutí, jestli byly na lékařský předpis a dávkování (jak je užíváte). Nedoporučuji Vám ani zvyšovat svojí pohybovou aktivitu ani snižovat denní příjem stravy či dodržovat redukční dietu z důvodu rizika poškození Vašeho zdraví. Domnívám se, že by pro Vás bylo vhodné obrátiti se na lékaře-specialistu na metabolická onemocnění. Pevně věřím, že bude nalezena příčina Vašeho neúspěchu v redukci tělesné hmotnosti. Přeji Vám hodně optimismu a duševní pohody, duševní pohoda má pozitivní vliv na Vaše zdraví. Děkuji za váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz