dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Jídelníček po léčbě anorexieJídelníček po léčbě anorexieAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Jídelníček po léčbě anorexie
Jídelníček po léčbě anorexie
Dotaz
Dobrý den, chtěla bych poradit s jídelníčkem po léčbě . Je mi 32 let a po druhé jsem se léčila s . Nyní jsem přibrala zhruba 5 kg a vážím 49 kg při výšce 160 cm. Přesto mi moje psycholožka tvrdí, že mám totálně nevyvážený jídelníček a proto se obracím na Vás s prosbou o radu jak si sestavit jídelníček tak, aby zahrnoval všechny nezbytné složky v odpovídajícím množství, tak abych si nyní váhu už udržovala. Mám sedavou práci (administrativní pracovník), ale ve volném čase se věnuji hodně sportu (jízda na kole, turistika, speleologie, potápění apod.). Bylo by možné mi sestavit jídelníček na míru a nebo poradit, který z vašich jídelníčků by byl pro mě vhodný? Netrpím žádnou nemocí. Předem moc děkuji za odpověď.
Jana, ChomutovOdpověd
Vážená paní, strava má být vyvážená. Musí obsahovat dostatek živin (sacharidů, tuků, bílkovin), vitamínů, minerálů, vlákniny. Vyvážená strava by měla obsahovat 30 % tuků, z toho 2/3 tuků rostlinného původu, 50–55 % sacharidů a 15–20 % bílkovin. Jelikož se aktivně věnujete sportu, doporučuji Vám 20 % bílkovin z celkového denního příjmu energie. Na rozdíl od racionální stravy si můžete dopřát více energie. Vykonáváte sice sedavé zaměstnání, ale aktivně se věnujete sportu. Energii lze získat z ořechů a semínek (rostlinné tuky a rostlinné bílkoviny, minerály), z ryb, zejména tučných. Kromě rybího tuku, který má na organismus stejný pozitivní vliv jako rostlinné tuky, získáte též kvalitní bílkoviny, některé minerály a vitamíny. Doporučuji hojnou konzumaci ovoce a zeleniny (obsahuje vlákninu, vitamíny a minerály, ovoce a některá zelenina obsahují též sacharidy, avokádo obsahuje tuky). Maso je vhodné konzumovat libové. Tučné maso sice není zakázáno, ale nemělo by tvořit hlavní část stravy (obsahuje velké množství živočišných tuků, nadbytečná konzumace živočišných tuků vede ke zvýšení hladiny celkového cholesterolu v krvi, LDL cholesterolu a ke snížení HDL cholesterolu). Vejce jsou výborným zdrojem bílkovin, tuků, vitamínů i minerálů, vaječný žloutek sice obsahuje velké množství cholesterolu, ale kromě něho obsahuje i jiné látky, které dle moderního výzkumu, brzdí vstřebávání cholesterolu a tím i jeho využití v těle. Koření bylinky jsou vhodným doplňkem jídelníčku. Snídaně má být vydatná. Je to start do nového dne. Ke snídani je vhodné např. pražené ovesné vločky s medem, oříšky a ovocem + 1 sklenice pomerančového džusu nebo 2 ks celozrnného pečiva nebo 2 krajíce chleba + máslo nebo Rama nebo jiný roztíratelný rostlinný tuk + sýr typu žervé nebo pomazánky (např. sýrová, vaječná, tvarohová, tuňáková, čočková, apod.) nebo uvařené vejce nebo dušená šunka + zelenina, např. rajče, okurka, paprika, k dopolední svačině je vhodné ovoce, buď syrové, nebo ve formě ovocných salátů. Vstáváte-li ráno brzy a nemáte-li chuť na snídani, stačí sníst něco malého, např. banán nebo muesli tyčinku s ovocem (např. jablko) a čaj. Na svačinu kolem 9–10. hod. jsou vhodné různé sendviče nebo bagety s pečeným libovým masem nebo rybím masem, dresinkem z bílého jogurtu a majonézy nebo ze zakysané smetany a koření a zeleninou (např. ledový salát, různé druhy hlávkového salátu, rajče, paprika). Oběd máte buď v práci, nebo doma, tvoří ho polévka a hlavní jídlo, vhodným doplňkem jsou kompoty nebo zelenina nebo zeleninové saláty. Občas si lze oběd zpestřit též moučníkem a kávou. Po léčbě anorexie ke svačině před sportovním výkonem je vhodné sníst malé množství jídla jako zdroj energie, jídlo by nemělo být nadýmavé, např. luštěniny, ani by nemělo mít vysoký glykemický index, tj. sacharidovou potravinu je vhodné kombinovat s tukem a vlákninou. Vláknina a tuk snižují glykemický index. Vhodný je např. tvaroh s ovocem a 1 ks celozrnného pečiva nebo pečené kuřecí maso s dresinkem ze zakysané smetany a zeleninou (ledový salát, rajčata) v ½ tortily. Záleží na Vaši chuti. Před výkonem je třeba konzumovat malou porci, velká porce může způsobit trávicí potíže. Po výkonu je vhodná bílkovinová a sacharidová potravina s menším množstvím tuku (bílkoviny přispějí k regeneraci svalů, ale i celého organismu a sacharidy (okamžitý zdroj energie) dodají potřebnou energii. Hodně tuků by v tomto případě brzdilo regeneraci organismu. Mezi vhodná jídla po léčbě anorexie patří libové maso a příloha nebo obilninová kaše s ovocem + za 2–3 hodiny libové maso se zeleninou a přírodní nepřislazovaná ovocná šťáva. Na druhou večeři si lze dát malou porci lehce stravitelného jídla dle Vaší chuti, např. zmrzlina s ovocem nebo tvaroh s ovocem. Je třeba též nezapomínat na dostatečný pitný režim. Co tělo vyloučilo močí, potem, je mu třeba dodat, vhodné nápoje na doplnění pitného režimu jsou stolní vody bez příchuti, občas minerální vody bez příchuti, pramenitá voda, pitná voda, neslazené ovocné čaje, slabý neslazený bílý, zelený, černý, ruský čaj. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz