dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Nepravidelná strava a nadváhaNepravidelná strava a nadváhaAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Nepravidelná strava a nadváha
Nepravidelná strava a nadváha
Dotaz
Vážení, je mi 34 let a během posledních 4 let se mi podařilo přibrat 10 kg nad moji běžnou váhu. Bylo to způsobeno hlavně nepravidelnou stravou a také tím, že mám trochu problémy s překyselením žaludku a těžko se mi dodržuje režim, na který jsem byla dříve zvyklá. Tmavé pečivo, ovoce zelenina a podobně mi dělají teď větší problémy a nejsem schopna stanovit přiměřeně vhodný stravovací režim. Nenašla jsem ani dietologickou poradnu, kde bych se mohla poradit. V loňském roce jsem zhubla asi 10 kg, ale necelou polovinu jsem opět přibrala. Nyní vážím 69 kg a mám 165 cm. Nemám žádné vážnější zdravotní problémy, kromě té kyselosti žadludku ale plánuji ještě za několik měsíců těhotenství a nerada bych, aby mi zůstalo ještě pár kilo navíc. Přesto že mám sedavý způsob zaměstnání, pravidelně sportuji a snažím se tvarovat postavu. Plavu, jezdím na kole, pěstuji turistiku, lyžuji, doma jezdím na rotopedu – pravidelně 3x týdně 10 km. Pokud mi můžete poradit vy, nebo mi doporučit na koho se mám obrátit, budu moc ráda.
Linda, OlomoucOdpověd
Při snižování hmotnosti nesmíte hladovět, naopak je potřeba jíst často a menší porce (velmi účinné je servírovat oběd na dezertní talířek). Při redukčních dietách je dobré zařazovat většinou i druhou večeři, což znamená např. jen jablko nebo zeleninu popřípadě jinou potravinu, před tím, než půjdete spát. Správný redukční jídelníček je chutný a pestrý, měli bychom si vybírat jídla ze všech druhů potravin. Vyhýbáme se však potravinám s vyšším obsahem tuku. Je důležité věnovat velkou pozornost nákupu potravin, dívat se na etikety kolik co obsahuje hlavně kJ (kilodžaulů = energie) a tuků. Např. sýry vybíráme tak do 30 % t.v s. Na trhu je spousta mléčných a bílkovinných potravin s velmi nízkým obsahem tuku. Na některých druzích jogurtů je dokonce uváděno 0 % tuku. Nenechte se tím ale zmást, tuk je obsažen téměř všude a my bychom s ním měli stále počítat (je to tzv. skrytý tuk). Proto bychom ze stravy měli úplně vynechat tuk volný, to je ten, který dáváme do pokrmů (chleba + máslo, jíška, polévky, masové šťávy...). Jestli máte možnost si vařit pouze jednu porci pro sebe, tak uděláte dobře. Věnujte velkou pozornost technologické úpravě pokrmů. Používáme vaření, dušení, pečení., vše připravujeme bez tuku. Zeleninu nebo cibuli je vhodné opražit nasucho. Jistě sama víte, že takové smažení není moc vhodné pro redukční dietu. Hlavní živiny rozdělujeme na bílkoviny, tuky, sacharidy a přídatné živiny jsou voda, minerály, vitamíny... Je dobré si uvědomit, do jaké skupiny patří např. chleba, rýže, maso, vejce, cukr, brambory atd….. Více na http://www.dietologie.cz/. Tímto se naučíte, které potraviny jíst více ráno, odpoledne a večer. Tuky a sacharidy jsou látky pro energii, pokud jej nějak nespálíme ukládají se nám do podkožních zásob. Bílkoviny slouží jako stavební materiál pro buňky a tkáně, v těle se neukládají, přebytečné bílkoviny jsou vyloučeny z těla ven. Příklad rekučního programu, kteří dostávají pacienti v nemocnicích snídaně - plátek chleba (nebo celozrnné pečivo) + nízkotučná bílkovinná potravina + zelenina. svačina - zelenina nebo ovoce oběd - (bez polévky) plátek dušeného (vařeného) masa, zelenina tepelně upravená nebo jako salát + příloha podle diabetických tabulek na 175 g S za den viz http://www.dietologie.cz/ svačina - ovoce nebo zelenina večeře - bílkovinná nízkotučná potravina + zelenina nebo zeleninový nebo jiný salát 2 večeře - ovoce nebo zelenina Další metodou redukce hmotnosti je zapisovat si vše, co jste přes den snědla. Je to důležité při poznávání stravovacího režimu. Určitě se Vám mnohokrát stalo, že při jiných činnostech jste automaticky nevnímala, co všechno jste snědla, aniž byste si to uvědomila. Například při vaření. Ochutnávání by vydalo mnohokrát za samostatný oběd. Zapisování všeho přispěje k tomu, že nebudete jíst automaticky, ale uvědomíte si, co všechno jste snědla. Během dne budete přesně vědět, co jste již snědla a co si můžete ještě dovolit.
redakce serveru dietologie.cz