dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Dietní jídelníček, zdravý jídelníčekDietní jídelníček, zdravý jídelníčekAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dotaz
Dobrý den, jelikož jsem Vám už psala ohledně mého problému, a dostalo se mi odpovědi, tak Vám opět píši. V lednu tohoto roku jsem vážila 48 kg, měla 21 let a měřím 168 cm. Můj den a vypadal takto-vstávání v 5:30, na 7:00 autobusem do práce, tam jsem většinou snědla jeden jogurt, nebo cottage nebo mléčnou rýži, ve 12:00 byl oběd, omezila jsem přílohy, takže jsem snědla jen maso a zeleninu, v 15:30 jsem dorazila domu (nejedla jsem) a na 17:00 šla na spinning, přišla jsem v 18:30 a místo večeře pila proteinový nápoj, nebo opět jen nějaký kousek sýra, tvarohu apod. Podotýkám, že jsem před cvičením užívala spalovač rev xp hardcore. Začaly mi časem padat vlasy a to byl pro mě podnět že musím přibrat. Snažila jsem se začít jíst více, ale asi ne dostatečně. Docházela jsem na 6 injekci vitaminu B Milgama. Přibrala jsem. Nyní vážím 55 kg, chodím asi 3 krát týdně na spinning a před cvičením užiju l-carnitin v tekuté formě. Cítím se dobře, akorát mi narostla větší stehna, snad i břicho trochu. Mám obavu že mám zpomalený metabolismus v důsledky držení drastické diety a že váha nepřestane stoupat :( Dám Vám tady pro ukázku dietní jídelníčky co tak většinou jídávám. Jsem zoufalá a nevím kde dělám chybu, nechci už dále přibírat. Prosím o radu co v takové situaci dělat, i tak mi přijde že jím málo i přesto přibírám. Jídelníčky: 8:00 jogurt s musli, pul hrnka mléka s trochou Biskitu jahodových; 12:00 vývar s těstovinami, ovocný salát s jogurtem; 16:30 1 a půl zrníckového rohliku, maslo, plátkový sýr; 17:00 vařena kukurice; 19:00 trocha tyčinek slaných; 8:00 káva s mlékem, jogurt s musli; 12:30 rizoto u čínanu s kurecím masem 200 g; 16:00 tvaroháček; 19:45 2 kaiserky se zrníčky, tvarohová activia; 8:00 káva s mlékem, jogurt s musli; dopoledne rotoped; 12:00 kuřecí maso, brambor, okurovky salat; 16:00 jablko; 17:45 rohlík zrníčkový, tvarohová activia; 19:00 bude rýžový nákyp s merunkami-trocha; 8:00 jogurt s musli (40 g), mléko; 12:00 rýže s kuřecím a sýrem; 17:00 malá točená zmrzka; 18:30 tvarohova activia, 2 pečiva, plátkový sýr; 8:00 jogurt s musli; 13:00 špagety (150 g), kuřecí maso (100 g), sýr; 16:00 mcflurry asi pulka; 18:15 tvarohová activia, kaiserka; 8:00 jogurt, 60 g musli; 10:15 banán, hrnek mléka; 12:00 rýže 100 g, znojemský hovězí guláš cca 150 g; 16:00 trocha hroznového vína, tvaroh Milko-jahoda malina; 18:00 cottage s rajčetem, a okurkou, kaiserka 1 ks, SN jogurt s musli – cviceni; SV proteinovy koktejl s mlekem; O veprove, brambor, salat SV nektarinka V1 pl celozrnneho chleba, 200 g tvarohu s bylinkami, cherry rajcata V2 kakao; SN: jogurt, musli, mandle, biskiti, káva s mlékem; O: zapečené brambory s mrkví, uzeným hráškem, kapustami, květakem, na to roztopené dva plátky sýra, okurky SV1: big Corny banánová; SV2: tvarohová activia stračatela V: celý cottage (120 g), 100 g šunka, plátek celozrnného chleba; 8:30 biskiti, musli, mandle-přes 50 g, 150 g jogurt, káva s mlékem (klasika no); 11:30 pulka banánu, půl oplatky bebe dobré ráno jahoda; 12:30 květákový mozeček, bramborová kaše, jablkový kompot; 16:30 2 celozrnné chleby, 100 g ediam, cherry rajčata kolem 20:00 asi proteinový nápoj s mlékem; 7:00 jogurt, biskiti, mandle, jogurtový nápoj (asi pulka) 9:30 borůvkový cottage; 12:00 banán 14:00 oběd doma (nějake maso zřejme s přílohou) na 17:00 půjdu cvicit; 18:30 pečivo s kuřecí šunkou, zelenina; 7:00 jogurt, musli, biskiti; 11:00 tvaroh milko, pulka musli tycinky; 13:30 veprový guláš, těstoviny, sýr kecup; 16:45 asi pul kaiserky s máslem; 19:00 kaiserka, kuřecí šunka; 21:00 florian jogurt; SN: jogurt, biskiti, cerealie; O: rizoto se zeleninou a kachním masem, okurek (300 g); SV: corny big banan; V: 2x cereální rohlík, lučina linie; V2: florian oříšek; 7:00 jogurt jogobella, biskiti; 10:00 smoothie; 11:30 corny big; 14:00 zapečené těstoviny s kuřecím masem; 18:30 celozrnný rohlik, cottage později florian oříškový; 7:00 hrnek bílé kávy; 9:30 mléčná rýže müller; 14:00 kuřecí maso, brambor rajče; 18:00 kuřecí fitness šunka, celozrnný rohlik 1,5; 20:00 florian; 7:00 bíla káva; 9:30 jogurt s musli; 11: jablko; 13:20 zapečené brambory, sýr, rajče, okurek; 16:30 kousek buchty s tvarohem; 18:20 krajíc celozrnného chleba, 2 platky eidamu; sn: musli, jogurt, biskiti, bílá káva; sv pulka jogurtoveho napoje DM; o těstoviny, maso, sýr; sv tvarohova activia nebo corny big; v: chléb s vařeným vejcem v2: florian; Velice děkuji za odpověď. S pozdravem
Radka, MilevskoOdpověd
Vážená paní, v lednu tohoto roku byl Váš energetický příjem i příjem základních živin, vitamínů a minerálů minimální, díky Vašemu velmi nízkému příjmu potravy. Zato Váš energetický výdej byl veliký díky Vaší pohybové aktivitě a užívání spalovače rev xp hardcore. Vaše BMI bylo 17. Vaše ideální hmotnost je 61 kg. Vaše současné BMI je 19,5. Je dobré, že se cítíe dobře. Pro Vaši informaci uvádím: podváha BMI do 18,5 normální hmotnost BMI 19 - 24,5 nadváha BMI 25-29,5 obezita BMI 30-39,5 morbidní obezita BMI 40 a více. Je možné, že krátkodobě bude docházet k růstu Vaší tělesné hmotnosti, ale díky Vaší dostatečné pohybové aktivitě a nevelkého příjmu potravy se nemusíte obávat nadváhy. Váš příjem energie i živin není nadměrný vzhledem k dietnímu jídelníčku. Nedoporučuji snižovat dávky potravy ani používat spalovače z důvodu rizika zdravotních problémů. Váš organismus se nejprve musí vzpamatovat z drastické diety, kterou jste držela v lednu tohoto roku. Později můžete zařadit 1x týdně odlehčovací den ovocnozelenonový nebo zeleninový nebo ovocný den. Znamená to, že budete konzumovat celý den pouze ovoce a zeleninu nebo pouze zeleninu nebo pouze ovoce, do zeleninových salátů budete používat nekalorická náhradní sladidla (např. Aspartam, Acesulfam K), citrónovou šťávu nebo šťávu z limetek nebo pomerančovou šťávu. Vhodné nápoje v dietním jídelníčku jsou voda, stolní vody a minerálky bez příchutě, hořké čaje černý, zelený, bylinné, ovocný. Díky odlehčovacím dnům si Váš metabolismus nezvykne na určité množství energie. Děkuji za Váš dotaz, přeji Vám pevné zdraví a radost z pohybu.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz