dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Záchvatovité přejídáníZáchvatovité přejídáníAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Záchvatovité přejídání
Záchvatovité přejídání
Dotaz
Dobrý den, chtěla bych se na Vás obrátit s mým problémem. Netrvá příliš dlouho, ale vím, že by se mohl rozvinout. Jmenuji se Veronika, je mi 18 let, měřím 167 a nyní vážím okolo 52 kilo. Asi před rokem jsem se začala zajímat o zdravou stravu, bylo to asi proto, že jsem vážila 69 kilo. Začala jsem více cvičit a vyváženě jíst. Dostala jsem se na 55 kilo a to mi vyhovovalo. Jedla jsem pořád normálně zdravě. Ani nevím proč, ale najednou jsem chtěla ještě nějaké to kilo shodit. To se mi podařilo dietou. Sice přísnou drastickou dietou, ale hlad jsem při ní neměla. Obsahovala docela vyvážený příjem všeho, ale i tak se můj celkový denní příjem nepřehoupl přes zhruba 2550 kJ. Tuto drastickou dietu jsem držela asi dva měsíce a dostala se při ní na 50 kg, jenže jednoho dne se ve mě něco zlomilo, asi jsem si řekla že už to stačí a že začnu více jíst. Můj cíl byl postupně rozšiřovat jídelníček, jenomže jsem to nezvládla a najednou se naráz přejedla. Snědla jsem všechno, co bylo v lednici a musela jsem pořád něco jíst dokud mi nebylo až špatně. Poté následovaly výčitky svědomí a druhý den jsem zase jela ve své redukční dietě s tím, že to zkusím od začátku. Jenomže po týdnu se můj přejídací záchvat dostavil zase a já se prostě nedokázala ovládnout. A takhle je to pořád dokola, takový bludný kolotoč. Nevím jestli dokážu někdy jíst jako normální lidé, právě proto se obracím na Vás. Byla bych ráda, kdybyste mi poradili, jak mám pokračovat, co bych měla konzumovat, aby se tyto chutě k záchvatovému přejezení nedostavovaly. Moc děkuji za odpověď
Veronika, Hradec KrálovéOdpověd
Vážená paní, Jelikož Vaše ideální tělesná hmotnost je 60 kg (Vaše aktuální hmotnost je 50 kg), BMI=18 (u normální tělesné hmotnosti je BMI 18,5-24,5), vůbec Vám nedoporučuji dále snižovat tělesnou hmotnost. Skutečnost, že se ve Vás po čase dodržování přísné drastické diety něco zlomilo, má svoji příčinu. Dodržováním přísné diety. Vaše tělo strádalo hlady, nedostávaly se mu potřebné živiny (sacharidy, tuky, bílkoviny) a svoji potřebu si vynucovalo týdenním záchvatovitým přejídáním. Je dobře, že jste si svůj stav uvědomila hned zpočátku, později už by mohlo dojít k rozvoji mentální bulimie, která je charakteristická pravidelným opakujícím se záchvatovitým přejídáním, následnými výčitkami a vyvoláním zvracení, zneužívání projímadel, držením drastických redukčních diet i nadměrnou pohybovou aktivitou. Bulimie má svá zdravotní rizika, mezi ně patří poškození zubní skloviny v důsledku častého zvracení, opuchlost, lámání vlasů, nehtů, zvýšená únavnost, aj., ale též psychické a sociální problémy, mezi ně patří časté změny nálad, deprese, zabývání se dietami, jídlem, a vlastní postavou, tajnůstkářství ohledně stravy i nemalé finanční výdaje, to vše člověka sociálně znemožňuje. Vaše strava má být pestrá s dostatkem sacharidů, tuků, bílkovin, vlákniny, vitamínů i minerálů, což Vaše přísná redukční dieta nesplňuje. To má za následek dříve či později různé zdravotní problémy, např. absence menstruace a následná neplodnost, únavnost, anemie, časté infekce dýchacích cest (chřipka, angína) v důsledku oslabené imunity, špatné hojení úrazů, časté zlomeniny, později velké riziko osteoporózy (řídnutí kostí) zvláště u žen, aj. A samozřejmě to má dopad i na postavu, vyhublá postava připomínající kostlivce nepůsobí příjemným a přitažlivým dojmem. Doporučuji Vám vůbec nemyslet na svoji postavu, na jídlo, nevážit se, dát váhu pryč, aby Vás to nenutilo myslet na svoji tělesnou hmotnost. Konzumovat běžnou stravu s dostatkem živin, vitamínů i minerálů a můžete si bez výčitek dopřát i sladké. Jíst pravidelně, často, pestrou stravu s dostatkem živin, vlákniny, vitamínů i minerálů. Můžete si bez výčitek dopřát i dobrou večeři (ne nízkokalorickou), budete-li pociťovat výčitky, doporučuji procházku na čerstvém vzduchu, Vaše tělo bude mít potřebný pohyb i potřebný kyslík. A hlavně utišíte svoje případné výčitky. Doporučuji dodržovat pitný režim i dostatek pohybu, např. turistika, aerobik, ale nedoporučuji Vám týrat své tělo nadměrným cvičením v posilovně, fitness centrech. Ale doporučuji Vám pohyb pro relaxaci, uvolnění a radosti z pohybu. Doporučuji Vám zaměřit se na zájmové činnosti, které Vás rozptýlí a zabrání Vám zabývat se dietami, jídlem, svoji hmotností a postavou, např. návštěva různých kulturních akcí, koncertů, výlety, poslech hudby, aromaterapie, relaxační cvičení pro psychickou pohodu, setkávání se s přáteli, četba knih, apod. Velmi důležitá je podpora Vaší rodiny i přátel, je třeba, aby Vám Vaši blízcí pomáhali zvládnout cyklické záchvatovité přejídání i držení drastických diet, aby Vás povzbuzovali, podporovali. V případě, že byste problém cyklického záchvatovitého přejídání, následných výčitek a držení diety nezvládla, je třeba se obrátit na psychologa. Na naše webové stránky, konkrétně na dieta jídelníček se lze obrátit s požadavkem sestavení jídelníčku pro Vás na míru (doporučuji navýšit energii proti běžné stravě, zejména sacharidy, ale též tuky a bílkoviny), rádi vyhovíme. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz