dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Dietní jídelníček na hubnutíDietní jídelníček na hubnutíAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dotaz
Dobrý den, před 11 dny jsem začala s dietou a moje vstupní váha byla 89 kg při výšce 165 cm. Za těchto 11 dní jsem ubrala na váze 3 kg. Tuhle váhu jsem ztratila během prvních 5 dní, pak se váha zastavila. Třikrát týdně cvičím na orbitu a můj jídelníček je následovný: celozrnný chléb 60 g, lučina 50 g, svačina: jablko 100 g, oběd: zeleninové rizoto 200 g, svačina: mléko 200 ml, večeře: sardinky v tomatě 140 g, paprika 100 g, ale v posledních dnech nejsem schopna takové množství sníst, hlavně ráno. Jídelníček dodržuji a obměňuji. Můžete mi poradit jak se dál stravovat a cvičit? Mám silnější stehna. A pokud chudnu, tak nejprve oblasti pasu a prsou. Mám typ postavy hruška. Děkuji.
Josofka, ChebOdpověd
Vážená paní, k sardinkám v tomatě si můžete dopřát 1 ks celozrnného pečiva nebo 1 krajíc celozrnného, slunečnicového nebo tmavého chleba. Váš jídelníček na hubnutí může být zpestřen též různými náhradami masa, např. seitan, robi, klaso, šmakoun, sójové maso i různými bylinkovými kořeními, různými oříšky, semínky i méně známými obilninami, např. pohankou, špaldou, prosem, jáhly. Ke snídani si lze dát jakékoli celozrnné pečivo, velmi lehce namazat rostlinným roztíratelným tukem (např. ramou) a k tomu si dát různé sýry typu žervé, nebo použít rostlinný tuk do pomazánek, např. do tvarohové pomazánky s kapií, nebo tvrdý sýr max. 30 % tuku v sušině, apod. Ke svačině je kromě jablka vhodný též banán, čerstvý ananas, grapefruit, pomeranč, kiwi, mandarinka atd. Dietní oběd může být různý, např. pečené kuřecí stehno na česneku s pohankou nebo plátky šmakouna s broskvemi a brambory, hovězí maso na tymiánu a rýže, těstoviny s boloňskou omáčkou, kuřecí salát s těstovinami a zeleninou, aj. Ke svačině je kromě mléka vhodný též zakysaný mléčný výrobek, např. jogurt, kyška, biokys, podmáslí, ale též tvaroh s ovocem, jogurtový nápoj. Jako studená dietní večeře je vhodná např. čočková pomazánka, ovocný salát se sýrem a celozrnným pečivem, šopský salát s celozrnným pečivem, okurkový salát s jogurtem a celozrnným pečivem. V zimních měsících jsou vhodné různé zeleninové vývary, do kterých se přidávají různé obilniny (např. pohanka, kuskus, ovesné vločky, rýže). Vývary zasytí i zahřejí. Jako teplá večeře je vhodný např. libový vepřový plátek s dušenou fazolkou, hovězí kostky v mrkvi, zapečená rajčata s nízkotučnou smetanou, bazalkou a česnekem, k tomu 1 ks celozrnného pečiva. Na druhou večeře je nejvhodnější jakákoli zelenina. Je třeba nezapomínat na dostatek tekutin, hojná konzumace tekutin detoxikuje organismus a pomáhá při redukci tělesné hmotnosti, ideální je 2 l tekutin denně. V letních měsících nebo při pobytu v přetopené místnosti nebo při fyzické námaze je třeba více pít, ztracené tekutiny je třeba tělu dodat. Dostatečný příjem tekutin se pozná podle barvy moče. Je-li moč světlá, slámově žlutá, znamená to dostatek tekutin v těle, čím méně člověk pije, tím je jeho moč koncentrovanější a má tmavší barvu. Nejvhodnější nápoje jsou: pitná voda, stolní a minerální vody bez příchuti, slabý černý hořký čaj, zelený hořký čaj, hořké ovocné čaje. Bylinné čaje slouží k léčebným účelům, ne pro utišení žízně. Třetí příčinou, proč se "vaše váha zastavila" může být nárůst svalové hmoty. Při nárůstu svalové hmoty může dokonce váha ukázat vyšší tělesnou hmotnost, než byla předtím. Svaly jsou těžší než tuk, ale jsou méně objemné a na rozdíl od načechraných měkkých tukových polštářků jsou pevné. Doporučuji Vám nevážit se denně, mohlo by Vás to svádět k držení drastických diet, při kterých dochází k jo-jo efektu a navíc mohou poškodit zdraví. Bude-li Vám připadat, že byste měla pro štíhlou linii udělat ještě něco navíc, doporučuji Vám kromě 3x týdně cvičení na orbitu si jít občas zaplavat. V případě Vašeho zájmu si lze objednat dietní jídelníček s kódem REDUKCE-2, REDUKCE-3, REDUKCE-7 a REDUKCE-8. Jídelníčky jsou určeny pro redukční dietu. Děkuji za Váš dotaz a těším se na vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz