dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Dieta při denním a nočním směnném provozuDieta při denním a nočním směnném provozuAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Dieta při denním a nočním směnném provozu
Dotaz
Dobrý den, navštívila jsem dietologii, kde mě vypočítali, že můj denní příjem kJ má být 9000 kJ, ale bohužel mi dali jídelníček jen na 5 dní. Potřebovala bych zjistit, kde mohu nějaké jídelníčky (u kterých je již dána hodnota kJ) najít? Chodím do práce. Mám malé dítě a málo času na to si jídelníček počítat a sestavovat. A ještě by mě zajímalo jak to mám dělat když dělám směnný provoz 12 hod. pracovní doba. Střídám nepravidelně denní a noční. Jak se mám v takovém případě stravovat? Předem děkuji za odpověď.
Jitka, KolínOdpověd
Vážená paní. Strava má být vyvážená, pestrá s dostatkem všech potřebných látek. Je třeba též nezapomínat na dostatek tekutin. Jinak se budete stravovat při denních směnách a jinak při nočních směnách a jinak ve dnech volna. Hodnoty kJ jsou uvedené na obalech potravin. Můžete také vyzkoušet naše dietní recepty, u kterých máme vypočítanou hodnotu kJ u bílkovin, tuků a sacharidů. Denní směna: ráno, než jdete do práce, Vám doporučuji sníst malé množství potravin, které Vám dodají energii, např. banán nebo větší cereální tyčinku (vycházím z předpokladu, že ráno máte na snídani velice málo času). Dietní oběd má tvořit hlavní část jídla, polévka a hlavní jídlo. Ale i během dne je třeba jíst. Z tohoto důvodu Vám doporučuji mít během dne připravenou stravu, kterou lze během směny průběžně "uzobávat". Vhodný je chléb nebo celozrnné pečivo s libovým masem. Ideální je kuřecí nebo krůtí maso nebo ryba. Kvůli rychlejší přípravě se může jednat o dušenou šunku (vepřovou nebo drůbeží) nebo o tuňáka z konzervy se zeleninou a dresinkem ve formě sendviče nakrájeného na drobné kousky, které lze uzobávat. K "uzobávání" jsou též vhodné cereální sušenky, ovoce, zelenina, celozrnné pečivo, zakysané mléčné výrobky ve formě nápojů (jsou nejlépe při ruce), ale i např. ovocný tvaroh, žervé, sýry typu "Lučina". Je nutné nezapomínat během dne na pitný režim. Tekuté mléčné výrobky dodají tělu energii, ale neutiší žízeň. K utišení žízně jsou nejvhodnější tekutiny pitná voda, stolní a minerální vody bez příchuti, ovocné hořké čaje, slabý černý a slabý zelený hořký čaj. Káva sice člověka vzpruží, povzbudí ho, ale dehydratuje organismus, proto je dobré vypít k 1 šálku kávy 1 sklenici vody. V dietním jídelníčku je ideální rozložení stravy je jíst ve 3–4 hodinových intervalech. Doba volna: v době volna si lze dát po probuzení vydatnou dietní snídani, např. pražené ovesné vločky, rozinky nebo sušené ovoce, oříšky, jogurt a sklenici pomerančového džusu nebo celozrnné pečivo, Ramu, sýr typu žervé nebo tvarohová pomazánka nebo tavený sýr nebo tvrdý sýr nebo dušenou šunku a k tomu ovoce nebo zeleninu a hořký čaj nebo bílou kávu. Ke svačině doporučuji ovoce (nebo ovocný salát, může být i s ořechy). Dietní oběd má tvořit polévka a hlavní jídlo (porce jsou stejné jako v jídelně v zaměstnání) a k němu ovoce nebo zelenina v různých formách. K odpolední dietní svačině může být např. ovocný tvaroh + celozrnné pečivo nebo jogurt a ovoce (zelenina) + celozrnné pečivo. K dietní večeři doporučuji lehce stravitelné jídlo, např. přírodní vepřový plátek, zelená fazolka, vařené brambory. Noční směna: během noční směny nelze v noci nejíst. Před doporučuji lehkou snídani, např. 1 ks celozrnného pečiva, rostlinný tuk (např. Rama) a rajče. Ke svačině ovoce. Dietní oběd má být lehký, přestože má tvořit hlavní část stravy. Je třeba si uvědomit, že budete celou noc pracovat, např. chléb a polévka nebo např. pečené dietní kuře bez kůže, vařená pohanka, míchaný salát nebo dle Vaší chuti např. fazolový salát nebo guláš s chlebem. Ke svačině je vhodný nízkotučný mléčný výrobek a zelenina. Před odchodem do práce večer doporučuji vydatnou večeři, která vám má dodat potřebnou energii na začátek směny (maso + příloha + zelenina). Během směny je ideální "uzobávat". Je třeba si připravit potraviny, které lze uzobávat. Ideální je sendvič s libovým masem nebo rybou, dresinkem a zeleninou nebo pokrmy, které lze snadno ohřát, případně konzumovat za studena (neznám Vaše stravovací možnosti během noční směny), např. dietní těstovinový salát (obilninový / rýžový) salát s luštěninami, libovým masem, dresinkem ze zakysané smetany, kvalitného oleje s kořením a zeleninou, nebo např. zapečená rajčata se zakysanou smetanou, sýrem a bazalkou a k tomu celozrnné pečivo. Vhodné je též ovoce (nakrájené ve formě salátů s ořechy) nebo obilninové kaše nasladko, naslano. Ale je třeba konzumovat menší množství potravy i energie než při denní směně. Část energie byla totiž přijata během dne před noční směnou. Ještě mi dovolte malou poznámku. Je rozšířen zlozvyk dojídat po dítěti. Hospodyni a matce je líto vyhodit zbytek pokrmu. Ale dojídání po dítěti je nejlepší způsob jak dosáhnout přírůstků tělesné hmotnosti a následné nadváhy a později i obezity. Je třeba též nezapomínat na pitný režim, 1,5–2 l tekutin denně. Při pobytu v horkém prostředí (horké počasí, přetopená místnost) a při fyzicky namáhavé práci je třeba dodat tělu více tekutin. Co tělo vyloučí močí, potem, je třeba mu dodat. Dostatek tekutin se pozná podle barvy moče. Moč má být světle slámově žlutá. Čím je moč koncentrovanější a má tmavší barvu, tím je organismus více dehydratrován. Vhodné tekutiny jsou pitná a pramenitá voda, stolní vody bez příchuti, minerální vody bez příchuti, slabý černý, zelený nebio bílý neslazený čaj, ovocné čaje. Káva nebo nápoje typu Coca Cola sice vzpruží, ale i když hasí žízeň, tělu odnímají vodu, dehydratují ho. Ke sklenici Coca-Coly nebo k hrnku kávy je třeba vypít jednu sklenici pitné vody. Děkuji za Váš dotaz a těším se na vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz