dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Speciální sacharidová dieta (SCD)Speciální sacharidová dieta (SCD)Accessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Speciální sacharidová dieta (SCD)
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Dotaz
Dobrý den, chtěla bych Vás touto cestou poprosit a optat na SCD (Specific Carbohydrate Diet) – speciální , kterou "uvedla" pí Gottschallová. Než o teorii, která je ve vyhledávačích v české verzi jakž-takž nalezitelná, by mě zajímala praxe. Jaké ovoce, zelenina, maso, .... (konkrétní druhy) jsou přípustné? Jak sestavit dietní jídelníček na den (více dní). Myslím si, že musí být po pár dnech nepředstavitelné jíst dokola to samé, zvlášť pokud se navíc dodržuje bezmléčná dieta. Moc Vám děkuji za případnou odpověď (případnou odpověď mi prosím pošlete na tuto mailovou adresu). Děkuji
Eva, Český KrumlovOdpověd
Vážená paní, zcela s Vámi souhlasím, že nelze jíst pořád dokola se opakující stejná dietní jídla. Z toho kromě podvýživy, která vznikne po určité době (organismu chybí dostatek živin, vitamínů, minerálů nebo vlákniny díky jednostranné stravě) vzniká jo-jo efekt. U redukční diety nejde o to vydržet nějakou přísnou dietu určitou dobu a počítat dny, kdy už držení diety konečně skončí a těšit se na normální stravu, sice s omezením tuků i sacharidů (vyloučení cukru), ale jde o změnu stravovacích návyků. Nedoporučuji Vám vynechat mléko a mléčné výrobky pokud není laktózová intolerance. Mléko a mléčné výrobky jsou bohatým zdrojem vápníku, v důsledku jeho nedostatku vznikne, zvláště u žen osteoporóza. Z uvedeného vyplývá, že nejsem zastáncem ani jiné přísné diety, a to nejen jako nutriční terapeutka, ale i jako žena, která před lety zkusila různé přísné redukční diety a výsledkem byl jo-jo efekt, únava, nedostatek železa. Uvádím zásady redukční diety: základem redukční diety je omezení tuků, sacharidů,konzumace potravin s vysokým obsahem vlákniny (zelenina, ovoce, luštěniny). Cukr, med se nepoužívá, nahrazuje se nízkokalorickými náhradními sladidly (např. Aspartam, Acesulfam). Pokrmy nemají být příliš slané ani pikantní (povzbuzují chuť k jídlu). Strava má být pestrá, vyvážená (poměr bílkoviny:tuky:sacharidy = 20:30:50), pravidelná. Jídlo se rozděluje na menší porce, jí se častěji. Má se jíst v klidu, pomalu, řádně kousat. Nejíst při televizi nebo bezmyšlenkovitě. Doporučuji Vám zapisovat si, co jste snědla, kdy, jaký druh jídla, množství (zpočátku vážit, později stačí cca 2x měsíčně kontrolně zvážit). Masa se konzumují pouze libová , uzeniny ne často, pouze dušená šunka, drůbeží šunka, ryby min. 1x týdně (i tučné – rybí tuk obsahuje důležité látky pro organismus), mléko a mléčné výrobky se konzumují pouze se sníženým obsahem tuku (sýry do 30 % tuku v sušině). Z tuků doporučuji pouze kvalitní jednodruhové oleje (olivový, řepkový, slunečnicový, apod.), rostlinné roztíratelné oleje (např. Flora, Rama), máslo. Doporučuji upřednostňovat celozrnnou mouku a výrobky z ní, rýži neloupanou (natural), pohanku (obsahuje rutin – pozitivně působí na cévy), jáhly, špaldu, proso. Rovněž doporučuji nekonzumovat sladká jídla, moučníky, sladkosti, chipsy, brambůrky, potraviny z provozoven rychlého občerstvení. Případnou chuť na sladké doporučuji uspokojit čerstvým ovocem, kompoty, pyré, kysely, ovocnými saláty. Při redukci hmotnosti je doporučená hojná konzumace ovoce, zeleniny. Nejvhodnější přílohou jsou brambory v různých úpravách (kromě smažení, fritování). Vhodné přílohy: pohanka, luštěniny (hrachová kaše, čočka, cizrna, fazole), špalda, jáhly, proso, celozrnné těstoviny, noky z celozrnné mouky, neloupaná rýže. V redukční dietě jsou osvědčeny náhražky masa (sójové maso, šmakoun, tofu, maso Robbi, tempeh). Doporučuji zpestřit dietní jídelníček malým množstvím semínek (např. lněná, slunečnicová, dýňová, sezamová, apod.) a ořechů, ale pouze v malém množství, obsahují hodně tuku. Omáčky se nepodávají, polévky se podávají pouze nepříliš tučné a jako samostatný pokrm. V redukční dietě se používají všechny kuchyňské úpravy kromě smažení a fritování. Doporučuji všechny nápoje, ve kterých není obsažen cukr. Důležité je nezapomínat na pohybový a pitný režim (1,5 – 2 l tekutin denně). Doporučuji cvičit min. 3x týdně 45 minut, a to hlavně břišní cviky (např. sklapovačky, „nůžky“, „jízda na kole“ dřepy, leh-sed), (zformuje se postava a břišní svaly se zpevní). Na formování postavy i zpevnění břišních svalů je dobré cvičení ve fitness centrech. Rovněž doporučuji denně minimálně 1 hodinu svižné chůze, výborná je chůze do schodů, do kopce, turistika. Doporučuji Vám zařadit 1x týdně ovocno-zeleninový odlehčovací den. Znamená to konzumaci pouze ovoce a zeleniny (syrové, vařené, vařené v páře, dušené bez použití tuku, ovocné, zeleninové saláty, kompoty bez cukru). Kromě ovoce, zeleniny se používá šťáva z citrusových plodů, nízkokalorická náhradní sladidla (Aspartam, Acesulfam, apod). Nápoje: stolní vody bez příchuti, minerální vody bez příchuti, hořký čaj. Odlehčovací dny slouží k detoxikaci organismu a k tomu, aby si organismus nezvykl na snížené množství energie a v důsledku toho nedošlo ke zpomalení metabolismu. Příklad jídelního lístku. Snídaně: zelený čaj, celozrnný dalamánek, žervé, rajče. Přesnídávka: pomeranč. Oběd: pečené dietní kuře, pohanka, míchaný salát (zelí, paprika, rajčata, cibule). Svačina: nízkotučný jogurt, jablko. Dietní večeře: balkánský salát a celozrnné pečivo. Nápoje: zelený čaj, aqua linea. Příklad jídelního lístku na odlehčovací den. Snídaně: ovocný salát (ananas, jahody, kiwi). Přesnídávka: banán. Dietní oběd: dušená mrkev s hráškem. Svačina: mrkvový salát s jablky. Večeře: dušené zelené fazolky (bez zahuštění). V případě Vašeho zájmu si lze objednat jídelníčky na redukční dietu s kódem REDUKCE-2, REDUKCE-3, REDUKCE-7, REDUKCE-8. Děkuji za Váš dotaz a těším se na vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz