dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Mléčná jednodenní dietaMléčná jednodenní dietaAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Mléčná jednodenní dieta
Mléčná jednodenní dieta
Dotaz
Dobrý den, ráda bych si trochu pročistila organismus, ale ovocno-zeleninová dieta je pro mě z chuťového hlediska nepřijatelná. Slyšela jsem, ze je možné držet jeden den v tydnu (případně v měsici) místo ovocno–zeleninové diety mléčnou dietu. Bohužel jsem nikde nenašla žádný popis toho, co můžu a co nemůžu a taky, zda je možné jíst nenizkotučné mléčne pokrmy (tj. tuk cca 1,5–3 %). Nizkotučné jogurty a tvarohy jsou po většine plné chemických náhrad a to se mi vůbec nechce jíst. Můžeme mi prosím poradiť, zda jednodenni mléčna dieta bude mít podobný efekt jako zeleninová a zhruba které výrobky smím ten den konzumovat? Děkuji a přeji pěkný den.
Petra, KostelecOdpověd
Vážená paní, podstatou pročištění (detoxikace) organismu je zbavení organismu jedovatých látek. Jedná se o nepřetržitý proces. Pouhé jednodenní pročištění těla (1 x týdně nebo dokonce 1 x měsíčně) nestačí. V těle též dochází nepřetržitě ke vzniku jedovatých látek při metabolických (tj. biochemických) reakcích a tím k jeho okyselování. Metoda detoxikace těla spočívá v: konzumaci zásadotvorných potravin, dostatečného denního příjem vhodných tekutin, dostatku pohybu (pozor na nadměrnou svalovou zátěž, jejímž následkem je nadbytek kyseliny mléčné), správného způsobu dýchání, správná péči o tělo, dostatku spánku a odpočinku, správné relaxaci, konzumaci rostlin podporujících detoxikaci organismu. Zásadotvorné potraviny jsou zejména zelenina, ovoce, některé druhy koření (např. kmín, kopr, bobkový list, majoránka), některé rostliny (např. cibule, česnek, aloe vera). Mléko je výživná potravina, lze ho sice konzumovat, ale pro jednodenní pročištění a odlehčení organismu není vhodné. Jednodenní ovocno-zeleninová dieta má za cíl též odlehčit trávicímu traktu. V případě, že si představujete pod pojmem ovocno-zeleninová dieta celodenní konzumaci pouze syrové zeleniny a syrového ovoce, plně chápu, že je pro Vás tato forma jednodenní stravy chuťově nepřijatelná. Zelenina i ovoce může být tepelně upravené, např. pečená jablka. Zeleninu lze vařit nebo dusit. Lze též použít sůl, ocet, šťávu z citronu, pomeranče, limetky, ocet, koření, bylinky. Tuky se sice nepoužívají (působí kyselinotvorně), ale je-li pro Vás zelenina bez tuku nepoživatelná, lze do zeleniny před podáváním přidat několik kapek olivového oleje. Je třeba dbát na dostatečný příjem vhodných tekutin. Mezi vhodné tekutiny patří slabý hořký černý čaj, zelený čaj, bílý čaj, bylinné čaje, hořký ovocný čaj, stolní neperlivé vody bez příchuti, minerální vody bez příchuti, pitná voda, pramenitá voda, voda s jedlou sodou. Dostatek tekutin znamená minimálně 2 l tekutin denně, při pobytu v přetopené místnosti nebo v horkém prostředí, při zvýšené fyzické námaze (např. při sportovním výkonu) je potřeba tekutin vyšší. Pohyb je důležitou součástí detoxikace. Při pohybu dochází ke zvýšení dechové frekvence a urychlí se vylučování oxidu uhličitého z těla. Pohyb musí být dostatečný, tj. ani nedostatečný ani nadměrný. Při dostatečném pohybu dochází k detoxikaci organismu, posilování svalstva a podněcování duševních schopností a tím většího sebevědomí, ke vzniku lepší postavy i lepší nálady (díky vylučování endorfinů) a též k větší výkonnosti fyzické i duševní. Následkem nedostatku pohybu je obezita, únava, zdravotní potíže, fyzické i duševní (např. deprese). Pohyb je volen dle zdravotního stavu a fyzické kondice jednotlivce. Při nadměrné pohybové aktivitě, tj. nadměrné svalové činnosti dochází ke vzniku nadměrného množství kyseliny mléčné, která je pro organismus toxická, a která musí být neutralizována minerálními látkami. Důležitý je též správný způsob dýchání, tj. hluboké dýchání. Hluboké dýchání vede ke snížení koncentrace oxidu uhličitého v krvi a následně k vzestupu pH. Důležitý je pohyb, zejména venku, dochází k okysličení organismu, tělo potřebuje dostatek kyslíku. Správná péče o tělo spočívá v používání zásaditých prostředků, zásaditých tělových krémů, mlék, deodorantů. Důležitý je dostatek spánku, odpočinku i správná relaxace (např. relaxační cvičení, muzikoterapie, aromaterapie, zájmová činnost, setkání s přáteli, apod.). I některé rostliny jsou dobrými pomocníky v detoxikaci těla, např. česnek, papája, ananas, aloe vera, Echinacea. Detoxikaci organismu je třeba provádět průběžně, nestačí pouze 1 x za týden nebo dokonce za měsíc jíst konzumovat jeden den pouze zeleninu a ovoce a další dny nedbat o detoxikaci těla. Většina potravin je kyselinotvorných a též většina vnějšího prostředí je kyselinotvorná, rovněž negativní emoce, např. stres, starost, strach, smutek, hněv, jsou kyselinotvorné. Je třeba denně konzumovat dostatek zásadotvorných potravin, tj. zeleniny i ovoce. Nadbytek ovoce není doporučován, ovoce obsahuje sacharidy a jeho nadměrná denní konzumace (např. 1 kg hroznového vína, 1kg hrušek) vede k nárůstu tělesné hmotnosti. Kyselinotvornost nebo zásadotvornost je stav, který způsobují potraviny v organismu poté, co byly stráveny. Kyselinotvorných potravin je většina, tyto potraviny obsahují důležité látky pro náš organismus, nelze je ze stravy vynechat, ale je třeba je nekonzumovat v nadbytečném množství a je třeba je též neutralizovat. Řešením překyselení organismu je konzumace zásadotvorných potravin a dodržování ostatních zásad detoxikace organismu. Mezi kyselinotvorné potraviny patří např. vejce, maso, ryby, sýry, většina obilnin, cukr, luštěniny, tuk, černá káva, alkohol. Zásadotvorné potraviny jsou hlavně zelenina, ovoce, některé druhy koření (např. kmín, kopr, bobkový list, majoránka), některé rostliny (např. cibule, česnek, aloe vera). Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz