dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Jak zhubnout, špatná životosprávaJak zhubnout, špatná životosprávaAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout, špatná životospráva
Dotaz
Dobrý den, obracím se na vás, protože si už sama nevím rady.. Asi jako většina lidí, co vám píší mám problém s váhou a chtěla bych vědět, jak zhubnout. Během posledních čtyř let jsem nabrala 23 kg, což je při mé výšce 169 cm a váze 78 kg až příliš. Držím jednu dietu za druhou tak třeba dietu podle krevních skupin, mléčnou dietu, rozlišovací dietu, dělenou stravu, sacharidou dietu, i nízkosacharidovou dietu, zkoušela jsem i drastické diety, ale vše absolutně bez úspěchu. Zásadní problém mám asi s celkově špatnou životosprávou. Pracuji totiž v restauraci se 17–20 hodinovými směnami, které se střídají po týdnech. V práci většinou jen obědvám, sem tam něco uzobnu, ale rozhodně nikdy nesnídám, ani nevečeřím. Naopak doma, když mi nastane týden volna doháním spánek, vstávám většinou kolem 11–12. hodiny, místo oběda se tedy po ránu v klidu nasnídám, pokud je čas, odpoledne poobědvám a večer když přijedu domů, jdu vařit večeři, kterou většinou stihnu kolem deváté, desáté a přibližně do dvou hodin jsem každý den vzhůru, neboť jsem zvyklá z práce. Vzhledem k týdennímu deficitu času absolutně nestíhám zařizovat osobní věci, tudíž ve volnu jsem na roztrhání a na aktivity, jako třeba sport si najdu čas maximálně jednou za týden a to většinou jen čtvrthodinkový běh, který mě absolutně vysiluje... Poraďte mi prosím, jak se dostat z takto začarovaného kruhu, já už nevím, kudy kam... Za případnou pomoc předem velice děkuji. S pozdravem.
Jana, Uherské HradištěOdpověd
Vážená paní, nedoporučuji Vám držet drastické diety. Drastické diety vedou vždy k jo-jo efektu. Při správném hubnutí je třeba změnit nesprávné stravovací návyky a změnit celkovou životosprávu a to nejen po dobu snižování tělesné hmotnosti. Strava má být pravidelná, vyvážená, s dostatkem sacharidů, tuků, bílkovin, vitamínů, minerálů, vlákniny, jíst menší porce častěji. Ráno, než jdete do práce Vám doporučuji sníst malé množství potravin, které Vám dodají energii, např. banán nebo větší cereální tyčinku. Dietní oběd má tvořit hlavní část jídla, nepříliš tučnou polévku a hlavní jídlo. V redukční dietě se sice polévky nepodávají k hlavnímu jídlu, podávají s pouze jako samostatný pokrm, ale jelikož máte velmi dlouhé směny, vykonáváte při zaměstnání fyzickou práci a oběd je jak jsem pochopila, jedinou možností, kdy máte čas se během směny v klidu najíst, doporučuji Vám při směnách jíst k hlavnímu jídlu polévku. Ale i během dne je třeba jíst. Z tohoto důvodu Vám doporučuji mít během dne připravenou stravu, kterou lze během směny průběžně "uzobávat". Vhodný je chléb nebo celozrnné pečivo s libovým masem, ideální je kuřecí nebo krůtí maso nebo ryba, kvůli rychlejší přípravě se může jednat o dušenou šunku (vepřovou nebo drůbeží) nebo o tuňáka z konzervy, zeleninou a dresinkem, ve formě sendviče nakrájeného na drobné kousky, které lze uzobávat. K "uzobávání" jsou též vhodné cereální sušenky, ovoce, zelenina, celozrnné pečivo, zakysané mléčné výrobky ve formě nápojů (jsou nejlépe při ruce), ale i např. ovocný tvaroh, žervé, sýry typu "Lučina". Je nutné nezapomínat během dne na pitný režim. Tekuté mléčné výrobky dodají tělu energii, ale neutiší žízeň. K utišení žízně jsou nejvhodnější tekutiny pitná voda, stolní a minerální vody bez příchuti, ovocné hořké čaje, slabý černý a slabý zelený hořký čaj. Káva sice člověka vzpruží, povzbudí ho, ale dehydratuje organismus, proto je dobré vypít k 1 šálku kávy 1 sklenici vody. V době volna si lze dát po probuzení vydatnou snídani, např. pražené ovesné vločky, rozinky nebo sušené ovoce, oříšky, jogurt a sklenici pomerančového džusu nebo celozrnné pečivo. Ramu, sýr typu žervé nebo tvarohová pomazánka, tavený sýr nebo tvrdý sýr do 30 % tuku v sušině. Dušená šunka a k tomu ovoce nebo zelenina, hořký čaj nebo bílá káva. Ke svačině doporučuji ovoce. Odpolední oběd má tvořit hlavní jídlo a k němu ovoce nebo zelenina v různých formách. Máte-li ráda polévky, může být k obědu místo hlavního jídla polévka a chléb. Odpolední svačina má být lehká, např. ovocný tvaroh + celozrnné pečivo nebo jogurt a ovoce (zelenina) + celozrnné pečivo. K dietní večeři doporučuji pouze zeleninu nebo ovoce. Nejhorší pro redukci tělesné hmotnosti je jíst v pozdních večerních hodinách v případě, že ten den nepracujete dlouho do noci nebo do časných ranních hodin. Doporučuji vybírat potraviny s nižším obsahem tuků. Je třeba též nezapomínat na pitný režim. 1,5–2 l tekutin denně. V době Vašeho volna Vám doporučuji pobyt venku dle možností (rychlá chůze), organismus se musí dostatečně okysličit. Regenerace nedostatečně okysličeného organismu trvá déle. Též Vám doporučuji 1x týdně méně vysilující cvičení než jogging, např. aerobik nebo plavání. V případě Vašeho zájmu si lze objednat redukční jídelníčky s kódem REDUKCE-2, REDUKCE-3, REDUKCE-7 nebo REDUKCE-8. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz