dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy FerrissKniha čtyřhodinové tělo – Timothy FerrissAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Dotaz
Dobrý den, v knize (autor Timothy Ferriss) jsem se dočetl o nízkosacharidové dietě. Přijde mi to jako dobrý způsob, jak zhubnout, ale ještě jsem hledal nějaké informace a zkušenosti na Internetu. Hodně lidí upozorňuje na to, že dlouhodobý nedostatek sacharidů není zdravý. Ale autor uvedené knihy drží tuto dietu již několik let bez negativních dopadů na zdraví. Má totiž vyhrazený jeden den v týdnu, kdy může jíst naprosto cokoliv. Jaký je váš názor na takto upravenou nízkosacharidovou dietu? Je to i tak problém kvůli nedostatku sacharidů? Nebo jednou týdně stačí sníst nějaké pečivo, rýži nebo trochu brambor? Další podstatná úprava je, že téměř ke každému jídlu se jí luštěniny. Toto jsou povolené potraviny. Proteiny: vejce, kuřecí prsa nebo stehna, ryby, vepřové, hovězí. Luštěniny: čočka, fazole, sójové boby a zelenina. S pozdravem.
Čeněk, ČeladnáOdpověd
Přeji pěkný den, knihu, o které píšete (čtyřhodinové tělo), také vlastním a mám zhruba prostudovanou. Ferriss staví veškerá svá doporučení při nízkosacharidové dietě na pokusech, které prováděl mnoho let na sobě a dalších lidech. Jeho hlavním cílem je dokázat, že lze dosáhnout (v očích normálního člověka) extrémních výsledků a daří se mu to. Co se týká konkrétně nízkosacharidové diety, obecně se dá říci, že odpovídá nejnovějším poznatkům na vhodný způsob hubnutí. Jsou tu však některá ALE. Je potřeba dbát na individualitu každého člověka, tzn., že jsou lidé, kteří bez problémů snáší zvýšený (v očích některých odborníků spíše nadměrný) příjem bílkovin a jsou lidé, kterým to vyhovovat nebude. Tímto rozdělením se zabývá tzv. metabolická typologie, která rozděluje lidi do několika kategorií právě podle anatomicko-fyziologických dispozic. Záleží například na výkonnosti žaludku a žlučníku, dále je potřeba si dát pozor na nadměrný příjem bílkovin v případě problémů s játry, ledvinami či při zvýšené hladině kyseliny močové v krvi (onemocnění dna). Rozhodně Vám doporučuji zvýšit příjem tekutin (nejlépe čisté vody), jelikož konzumujete značné množství luštěnin. Doporučuji vybírat co nejvíce potravin ze sortimentu bio, obzvláště u masa a vajec. Uděláte tím hodně pro své zdraví a zabráníte konzumaci nevhodných reziduí (v biopotravinách se nevyskytují, jelikož jsou příšně kontrolovány). Sám autor to tak doporučuje (ten má trochu výhodu, jelikož v Americe mají lepší výběr, cenu a dostupnost biopotravin, ale i u nás to jde). Obecně nemám tedy velkých námitek, jen bych se přimlouvala za občasné zařazení komplexních sacharidů např. ve formě malé přílohy (rýže, brambory...), kousek celozrnného pečiva apod. A to i v běžných dnech (sám si vypozorujte, co a jak často Vám bude vyhovovat). A naopak, v den, kdy Ferris doporučuje vyloženě se přecpat, bych navrhovala zase tolik to nepřehánět. Je však pravda, že cyklování nižšího a vyššího příjmu energie vhodné je a napomáhá to snížení hmotnosti, jen bych si dala pozor na úplné extrémy. Stejně tak není zdravé hubnout 9 kg za měsíc (autor to slibuje) v závislosti na velikosti obezity nebo nadváhy stačí cca 3–4 kg / měsíc. Doporučuji přečíst v knize i informace o vhodných doplňcích stravy při tomto způsobu stravování a také kapitoly s minimalistickými pohybovými aktivitami – jsou velice povedené a autor poukazuje, že opravdu stačí cvičit relativně krátkou dobu, 3 x týdně. Je však potřeba provádět vhodná cvičení. Mohou se střídat luštěniny s celozrnnými obilninami (jídelníček by byl pestřejší) a celozrnných obilovin (nebo výrobků z nich), rýže natural, neloupané rýže) by mohl konzumovat trochu více. Bílý cukr, bílou mouku, bílou rýži lze vynechat, protože obsahují jen sacharidy. Obiloviny, luštěniny, sója, neloupaná rýže může úplně nahradit brambory. Jinak je to způsob stravy, který lze používat dlouhodobě, ale není vhodný pro toho, kdo se neobejde bez ovoce a brambor a také pro toho, kdo kvůli zdravotnímu omezení musí držet ještě nějakou jinou dietu, např. dietu šetřící. Přeji Vám hodně úspěchů.
Ing. Anna Jermářová