dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Hubnutí po těhotenstvíHubnutí po těhotenstvíAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Hubnutí po těhotenství
Hubnutí po těhotenství
Dotaz
Jsem žena, 33 let, měřím 169 cm a vážím 75 kg. V současné době jsem na mateřské dovolené, moje druhá dcera má 2 roky. Před otěhotněním jsem vážila 65 kg. Dceru jsem do 1,5 roku kojila a přesto, že jsem chodila pravidelně cvičit jsem nebyla schopná zhubnout. Navštívila jsem dietologa v nemocnici, kterou mám nejblíž - v Ivančicích. Radil mi pít nápoje místo jídla, ale tyto mi nechutnaly. Sice jsem něco máho zhubla, ale to bylo stresem, protože jsem měla soud s bývalým manželem. O prázdninách jsem hodně jezdila na kole a jediné kde se projevila nějaká změna, byly stehna, zhubnout stehna nepotřebuji. Zhubnout potřebuji hlavně břicho. Asi před měsícem jsem si na základě reklamy v televizi koupila tablety, prášky na hubnutí REDUCE FAT FAST. Když jsem se po 14 dnech pojídání tablet a omezování v jídle stoupla na váhu zjistila jsem, že jsem nezhubla ani deko! Rozhodla jsem se tedy pro razantnější omezení. Nejedla jsem žádné pečivo, buchty, sladkosti, ráno a večer jsem jedla ovesné vločky, na oběd jsem nejedla nic, nebo jen to, co nedojedla dcera. Po týdnu jsem měla o 2 kg méně. Bohužel mi došly prášky, po kterých jsem neměla pocit hladu a začala jsem zase normálně jíst. Sice méně, ale už bez prášků. Také chodím 3x týdndě cvičit. Po, st, pá, hodina intenzivního aerobiku + 1/2 hodiny posilování a s manželem jezdíme na kole. Zajímalo by mě, zda je to normální, že přestože mám vcelku dost pohybu, nejsem schopna zhubnout na svou původní váhu a co mám pro to udělat. Jaký máte názor na spalovač tuku LKVB6, případně jaké jiné prášky byste mi doporučili. Děkuji za Váš čas a Vaši odpověď
Daniela, Hradec KrálovéOdpověd
Podle Vašich údajů (váha, výška), které jste mi zadala, jsem si vypočítala Váš Body Mass Index (je to vzorec, podle kterého se vypočítává stupeň obezity). Vyšlo mi číslo 26,25, což znamená nadváhu, která může být spojena s nízkými až lehce zvýšenými zdravotními riziky. Pravidelného pohybu máte poměrně hodně, ale pokud chcete zhubnout partie v oblasti břicha, upřednostňovala bych spíše více před aerobikem cvičební režim zvaný Kalanetika. Je to skladba posilovacích cviků, která je sestavena přímo na postižené partie těla. Existují kurzy kalanetiky nebo jsou vydané nejrůznější knihy o tomto cvičení. V aerobiku klidně pokračujte, je to dobrý zbůsob, jak spalovat energii. Doporučovala bych zde upravit jídelníček. Uvádíte, že jste nejedla přes den skoro nic a ráno a večer jen ovesné vločky. Ovesné vločky jsou sice vhodná, výživná potravina, která obsahuje spoustu vitamínu B, ale rozhodně jí není vhodné jíst na večer. Obsahuje spoustu škrobu (složeného cukru), který má tendenci se ukládat v podobě tuku, pokud jej ovšem večer nějak nespálíme. Není vhodné přes den hladovět, kdy tělo potřebuje energii. Tělo si přes den zvyklo na úsporný režim a tak část večerních živin přemění na tukové zásoby. Při snižování hmotnosti nesmíte hladovět, naopak je potřeba jíst často a menší porce (velmi účinné je servírovat oběd na dezertní talířek). My redukčním dietám zařazujeme většinou i druhou večeři, což znamená např. jen jablko nebo zeleninu popřípadě jinou potravinu, před tím, než půjdou spát. Ani snídaně by se neměla vynechávat. Ze zkušenosti víme, že takový jídelníček mnoho lidí po úspěšném začátku nedodrží, a mírně přibudou na váze. Potom se opět ale k jídelníčku vrátí, a pokračují dále. Správný redukční jídelníček je chutný a pestrý, měli bychom si vybírat jídla ze všech druhů potravin. Vyhýbáme se však potravinám s vyšším obsahem tuku. Je důležité věnovat velkou pozornost nákupu potravin, dívat se na etikety kolik co obsahuje hlavně kJ (kilodžaulů = energie) a tuků. Např. sýry vybíráme tak do 30 % t.v s. Na trhu je spousta mléčných a bílkovinných potravin s velmi nízkým obsahem tuku. Na některých druzích jogurtů je dokonce uváděno 0 % tuku. Nenechte se tím ale zmást, tuk je obsažen téměř všude a my bychom s ním měli stále počítat (je to tzv. skrytý tuk). Proto bychom ze stravy měli úplně vynechat tuk volný, to je ten, který dáváme do pokrmů (chleba + máslo, jíška, polévky, masové šťávy...). Jestli máte možnost si vařit pouze jednu porci pro sebe, tak uděláte dobře. Věnujte velkou pozornost technologické úpravě pokrmů. Používáme vaření, dušení, pečení., vše připravujeme bez tuku. Zeleninu nebo cibuli je opět vhodné opražit nasucho. Jistě sama víte, že takové smažení není moc vhodné pro redukční dietu. Hlavní živiny rozdělujeme na bílkoviny, tuky, sacharidy a přídatné živiny jsou voda, minerály, vitamíny...
redakce serveru dietologie.cz