dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní receptyDietní jídla, dietní jídelníček, dietní receptyAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dotaz
Dobrý den, mám stále větší a větší problém s dietou a jídlem. Měřím 165 cm, má váha je 87 kg :( nevím jakej jídelníček si mám stanovit. Jednou za týden sportuji, jezdím doma na rotopedu takovou hodinku bez přestávky... Poraďte mi prosím se stanovením pořádného jídelníčku, slyšela jsem že jste velmi chválená. Tak sem si řekla ze bych se pokusila Vám ozvat. Ja děkuji předem a těším se na Vasi odpověď. PS: (potřebovala bych spíše, asi myslím nějakou drsnou drastickou dietu, jaká tedy jíst, potřebuji zhubnout do 2–3 týdnů max 10 kg šlo by to??)
Veronika, LounyOdpověd
Dobrý den, po vypočítání Vašeho BMI indexu (body mass index) vyšlo číslo 32, což značí obezitu. Základem zdravého hubnutí je snížit svůj denní energetický příjem potravou a zvýšit výdej energie. Hubnutí by mělo , doporučuje se cca 0,5 kg až 1 kg za týden. Redukční dieta by měla být rozdělena na 5 až 6 denních dávek za den. Strava má být vyvážná, pestrá, chutná, jíst po malých dávkách a častěji za den. Podmínkou je vyloučit z diety sladkosti, cukrovinky, cukr, med, buchty, zmrzliny, bonbóny, tučná jídla, tučná masa, plnotučné výrobky (smetana, šlehačka, plnotučné mléčné výrobky). Základ stravy jsou dietní jídla to by měla tvořit zelenina (v jakékoli úpravě alespoň 2 x denně). Zelenina může být jako teplá příloha k masu, nebo jako syrový zeleninový salát. Dále jezte ovoce všeho druhu (alespoň 2 ks ovoce za den). Vybírejte spíše citrusové plody, jablka. Vyhýbejte se příliš sladkému a přezrálému ovoci (hrušky, švestky, banány...). Jezte dietní libové maso (kuřecí maso, krůtí, rybí maso, vepřová panenka, hovězí zadní, jehněčí...). Uzeniny pouze drůbeží šunku nebo libový drůbeží párek. Ostatní uzeniny nejsou kvůli velkému obsahu tuku vhodné. V redukční dietě je dobré nahrazovat maso různými náhražkami, jako např. sojové maso, tofu, tempeh, šmakoun atd. Tyto zakoupíte v obchodech se zdravou výživou. Dále je vhodné do stravy zařazovat mléčné výrobky. Mléčné výrobky by měly být nízkotučné, bez cukru, sýry do 30 % t.v s. Omezujte ve stravě tuky a tučné pokrmy. Máslo živočišné nepoužívejte, pokud máte ráda na pečivu máslo, občas můžete namazat pečivo rostlinnými tuky (Rama, Flora...). Na přípravu pokrmů používejte rostlinné jednodruhové kvalitní oleje (olivový, slunečnicový...). Jezte celozrnné počivo, tmavý chléb, rýžový pufrovaný chléb, kukuřičný chléb a pod. Toto pečivo obsahuje vlákninu, která Vás zasytí na delší dobu a navíc vláknina na sebe váže některé tuky (cholesterol) a odvádí je z těla ven. Váhu pečiva však ve stravě kontrolujte. Na snídani se doporučuje cca 60–100 g celozrnného pečiva (záleží na složení celkové snídaně). Dále můžete jíst přílohy - brambory, rýže celozrnná natural, těstoviny, těstoviny celozrnné, bulgur, tarhoňa, celozrnné noky... Váha příloh se také musí kontrolovat, protože přílohy patří do skupiny sacharidů. Pokud přijaté sacharidy nespálíte v dostatečném množství, tak se Vám začnou ukládat v podobě rezervních zásob. To vše vede k nadměrnému přibírání a k obezitě. Množství rýže nebo těstovin v jídelníčku se za den pohybuje cca 50 - 70 g (ve stavu před uvařením). Brambor cca. 150 g (ve stavu po uvaření). Sportovní aktivitu bych doporučovala každý den alespoň 20 - 30 minut (jízda na rotopedu). Vhodná je návštěva různých skupinových cvičení (kalanetika, pilates, cvičení na velkých balónech, cviky na stehna, zumba a jiné tance). Přirozená a velmi vhodná je chůze, chůze do schodů. Příklad dietních jídel, jídelníček pro redukční dietu: Snídaně: 60 g pečivo celozrnné, 50 g sýr plátkový do 30 % t. v s., 80 g rajčata; Svačina: 150 g jablko Oběd: 150 g pstruh pečený, 100 g brambory vařené, 150 g mrkev dušená; Svačina: 125 g jogurt ovocný light, 60 g kukuřičný chléb; Dietní večeře: 100 g kuřecí prsa pečená, zeleninový salát (rajčata, paprika, salát ledový, kopr steril); Druhá dietní večeře: 100 g mandarinka. Můžete také vyzkoušet naše recepty dietních jídel nebo pokud budete mít zájem, můžete si objednat z našeho webu dietologie.cz jídelníčky pro redukční dietu. Jídelníčky mají kód REDUKCE-2, REDUKCE-3, REDUKCE-7, a REDUKCE-8. Objednávkový formulář najdete na stránce s jídelníčky S pozdravem
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz