dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břichoJak zhubnout přes břicho, cviky na břichoAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Dotaz
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, jaká by měla být výživa (příp. čeho se vyvarovat) pro "vytvarování postavy". Přítel (25, 175 cm / 75 kg) pravidelně sportuje (3–4 x týdně 2 hod sportovního šermu, cca 1 x měs. závody) a posiluje, ale přesto je pořád "oplácaný". V pubertě býval hubený až moc. A až cca od 20 let začal nabírat tuk především v oblasti břicha. Nejdřív si z toho dělal legraci, ale teď je vidět, že ho to trápí a snaží se sportovat ještě intenzivněji a neví jak zhubnout břicho. Stravuje se pravidelně (průměrně 4 x denně), 1–2 teplá jídla denně (většinou maso s přílohou – brambory, rýže), večeři jí ale kvůli tréninku dost pozdě cca ve 21 hod. K snídani většinou bílé pečivo s medem, či šunkou, svačiny – ovoce, jogurt. Protože často pracuje dlouho do noci, pije hodně kávy (cca 3 hrnky denně) a černý čaj. V noci jí spíše málo – instant polévku, nebo něco sladkého – jogurt, dětskou přesnídávku. Denně vypije cca 2–3 litry tekutiny (voda, pomerančový džus). Můžete mi prosím doporučit, jaký dietní jídelníček by byl vhodný, aby se zbavil tukového polštáře na břiše a vytvaroval svaly nějakými ? Je k tomu vhodný některý z jídelníčku na stránkách dietologie.cz? Děkuji za Vaši odpověď.
Helena, BrnoOdpověd
Dobrý den, základem správného posilování je především zpevnit střed těla. Přítel tomu pravděpodobně rozumí, ale raději to připomínám. V posilovnách probíhají často tato cvičení pod názvem "břišní pekáč" a jedná se o posílení svalů trupu, břicha (zapojují se i hýždě a záda), tyto 15 minutové lekce vede trenér a bývají v rámci návštěvy posilovny zdarma. Na zpevnění středu těla (tzv. core) jsou dobré cviky, kdy z lehu na břiše nebo boku se vzepřeme na pažích a nějakou dobu vydržíme, případně pomalu zvedáme jednu ruku, nohu apod. Přítel má relativně pohybu docela dost (otázkou je, jak přesně jsou využity ty dvě hodiny tréninku – pro spalování je potřeba, aby cviky na břicho a celkový pohyb byl spíše souměrný a bez přestávek po delší časový úsek, alespoň 35 min). Co se týká stravy, tak: stravování 4 x denně je postačující, maso s přílohou je také dobré, jen je důležité dbát na to, aby se nepřejídal (hlavně nepřehánět porci přílohy, spíše méně a nejlépe část nahradit zeleninou). Přítel by si měl dávat pozor, aby nekonzumoval příliš tučná masa, úplně se vyhnout smaženému a obalovanému (např. klasický řízek). Večeře v devět večer nevadí (protože po večeři, jak píšete, často bývá vzhůru do noci), ale opět raději menší porce, určitě mnohem menší než k obědu a vyvarovat se na večer sladkým jídlům typu nákyp, žemlovka, krupicová kaše. K snídani bych doporučila místo bílého pečiva celozrnné, např. celozrnný žitný chléb a nekonzumovat sladké pečivo (nebo různě plněné, smažené – koblihy apod.), které je většinou naprosto nezdravé a velice kalorické. Ke svačině schvaluju ovoce, jogurt (tuk kolem 3 % je v pořádku, smetanové obsahujcí 10 % už ne) – doporučuji neslazený, lze doplnit ovocem, vločkami, oříšky, příp. medem (tento pokrm je velice vhodný i k snídani). "Dětské" přesnídávky bývají přeslazované, takže v noci nejsou vhodné, určitě ne celé jedno balení. Instantní polévka je plná soli, také nedoporučuji (opravdu jen výjimečně). Pitný režim je dostatečný, 3 hrnky kávy jsou v pořádku (káva je močopudná, takže doplňovat následně vodu je důležité). Voda jako hlavní nápoj dne je ideální. Džusy bych doporučila ředit alespon 1 : 1 čistou vodou – jsou velice kalorické a sladké. Doporučuji také konzumovat zeleninu. Ta má na úbytek váhy velký vliv a hlavně je nezbytná pro naše zdraví (alespoň dva kousky denně). Vhodné by bylo např. nakrájet si zeleninu místo nočního pojídání sladkých přesnídávek nebo doplnit zeleninou maso k obědu či večeři. Na stránkách dietologie.cz najdete spoustu užitečných informací. Je možné si objednat jídelníčky s kódy REDUKCE, inspirovat se můžete recepty pro redukční dietu i v sekci RECEPTŮ. S pozdravem.
Ing. Anna Jermářová