dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Dlouhodobá nadváhaDlouhodobá nadváhaAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Dlouhodobá nadváha
Dlouhodobá nadváha
Dotaz
Dobrý den, nesjpíš budu jedna z mnoha dotazovatelek na toto téma: celoživotně se peru s dlouhodobou nadváhou. Je mi 27 let, měřím 173 cm a v současné době vážím 78 kg. To je ale moje "šíthlé" období. Už jako dítě jsem byla buclík. Moje první dietní hubnutí nastalo asi ve 14–15 ti letech, kdy jsem si uvědomila, že jsem tlustá a začala to řešit drastickou dietou. Už ani nevím z kolika kg jsem zhubla na 54 kg. Během cca 4 let jsem cca 20 kg zase nabrala zpátky a přibírala dál. Skončilo to skoro u metráku, kdy jsem stresovým vypětím v roce 2005 a 2006 zhubla na 79 kg. Pak to zase pomalu stoupalo a v roce 2009 jsem z cca 92 kg začala hubnout za přispění léku Meridia. Prohubla jsem se na cca 74 kg. Tuto váhu jsem si dloouhodobě držela doteď, ale nyní mám pocit, že začínám opět nekontrolovatelně, pomalu ale jistě, přibírat. Nemám pocit, že bych nějak změnila svůj redukční jídelníček. Váha ale leze nahoru. Zatím to jsou jen 4 kg, ale já už z toho začínám být dost zoufalá. Nechci být zase tlustá a prát se s dlouhodobou nadváhou. Ani se 74 kg nejsem žádná Twiggy. Ráda bych ještě méně, tak 65 kg. Hlavně, ať to nestoupá... Mám pocit, že už jsem se možná dostala do toho stádia, kdy tloustnu tzv. z podvýživy. Kromě ryb nejím žádné maso (jsem takřka vegetarián z přesvědčení). Jím hodně zeleniny. Pečivo pouze snídám. Přílohy nejím téměř vůbec. Ani nemám pocit, že bych jedla nějaké velké množství potravy. Bohužel jsem alergik na mrkev, jablka, celer, hrách, některé ořechy, soju, třešně – vše v syrovém stavu. Po lehké tepelné úpravě mohu (křížová alergie na pyl břízy). Do jídelníčku zařazuji vzhledem k absenci masa alespoň mléčné výrobky – mléko, jogurty, kysané mléčné nápoje, tvaroh, sýry všeho druhu. Mám sedavé zaměstnání. Nikdy jsem nebyla žádný aktivní sportovec, ale snažím se hýbat se, hlavně chůze. Snažím se chodit pěšky, co to jde. O víkendech a větším volném čase (myšleno ne po pracovní době) jsem vášnivý turista. Prosím, zda byste mi mohli alespoň naťuknout nějaký tip na jídelníček, skladba, množství a zohlednit moji dlouhodobou nadváhu... Nebráním se ani návštěvě výživového odborníka. Ve svém okrese a okolí jsem však žádného nenalezla. Můžete prosím doporučit? Podařilo se mi najít pouze komerční odkazy, kde by mi do dietního jídelníčku zařadili nějaké jejich výrobky. Moc děkuji za radu.
Petra, MostOdpověd
Dobrý den Petro, začnu od konce. Zkuste kontaktovat nutričního terapeuta (terapeutku) v některé z nemocnic s žádostí o radu či nějaký další kontakt. Chcete-li si udržet dobré zdraví a přijatelnou hmotnost, je třeba si uvědomit, že dodržování nějakého režimu je dlouhodobou celoživotní záležitost a proto to nesmí být žádný drastický režim či drastická dieta. Pravděpodobně patříte mezi lidi, které budou mít sklony přibírat. Někdy je to snad i lepší, protože takový člověk si lépe uvědomí, že je potřeba se o svoji tělesnou schránku starat . Mnohdy je zdravější člověk s pár kily navíc než leckterý hubený, žijící nezdravě. Určitě by stálo za to, zkonzultovat s někým osobně Váš jídelníček, aby se vychytaly případné chyby. Vypadá to, že povědomí o vhodné stravě máte. Proto shrnu jen ta nejdůležitější pravidla: omezit konzumaci sladkostí, vyloučit přepalované tuky (smažené), jíst co nejvíce zeleniny. S tím souvisí zvýšený příjem vlákniny, pomáhající při hubnutí. Nejíst v podnicích "fast food". Nejíst těsně před spaním. Nepřejídat se a jíst v pravidelných dávkách. Správně zařazujete do jídelníčku ryby (vhodné jsou hlavně mořské 2–4 x týdně). U mléčných výrobků pozor na plnotučné a slazené varianty. Ideální je bílý jogurt či kysané nápoje s prospěšnými bakteriemi. Dále je vhodná vaječná bílkovina např. ve formě produktu Šmakoun případně tofu (sojová bílkovina). Doporučuji také použití olivového oleje, např. jedna lžíce do zeleninového salátu. Je dobré si připomenout pravidelný pitný režim (neslazených! nápojů). Ve Vašem případě bych se soustředila na fixování návyků racionální stravy a pravidelný pohyb než na redukční dietu. Myslím, že největší problém se stagnací hmotnosti (nebo i plíživý nárůst) je v omezeném pohybu během pracovního týdne. Zkuste zařadit navíc (dle možností 1–2 x týdně) další sportovní aktivitu vytrvalostního charakteru střední intenzity v délce trvání kolem 45–60 min. Může to být například pomalý běh, ostřejší chůze, jízda na rotopedu apod. Důležité je udržet zvýšenou tepovou frekvenci. Při běžné chůzi není většinou tepová frekvence dostatečně zvýšena (co se týká většího spalování. Jinak je to aktivita výborná a zdraví prospěšná). Přeji mnoho úspěchů. Dle Vašeho zájmu si můžete objednat redukční jídelníčky. Jídelníčky mají kód REDUKCE-2, REDUKCE-3, REDUKCE-7 a REDUKCE-8. Obsahuje rozpis stravy a receptury jednotlivých pokrmů.
Ing. Anna Jermářová