dietologie.cz|xml/rss|Text verze|Grafická verze|Tisk
Jak zhubnoutJak zhubnout1x Key1
Dieta po porodu, hubnutí po poroduDieta po porodu, hubnutí po poroduAccessibility
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
/ Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dotaz
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na hubnutí po porodu. Patrně nepatřím k typu žen, které kojením hubnou. Po porodu mi naopak váha o 2 kg stoupla, a to plně kojím pětiměsíčního syna. Rozhodla jsem se s váhou něco udělat a začala pravidelně a zdravě jíst. K tomu jsem přidala pohyb -> 7x týdně běhám. Je to už 14 dní, co toto praktikuji a s mou váhou se vůbec nic neděje. Jsem samozřejmě strašně demotivovaná a mám chuť přestat cvičit. Jsem permanentně unavená díky nočnímu vstávání a po běhání jsem vždy polomrtvá :) Chtěla jsem se zeptat, co si o tom myslíte. Mám pokračovat v běhání? Ještě bych měla napsat, že je to moje druhé dítě a po prvním porodu jsem také vůbec nehubla, jenže to jsem necvičila ani nejedla zdravě. Zhubla jsem tenkrát až když jsem přestala kojit. Myslíte že mne nyní čeká stejny osud? Má tedy cenu cvičit? Pomůže mi nynější cvičeni alespoň ve schazování váhy po tom, až přestanu kojit? Mějte se krásně, za případnou odpověď děkuji. Budu vděčná za jakoukoli radu. Zdraví
Katka, KoniceOdpověd
Vážená paní, lidský organismus je geniálně vymyšlen, ženské tělo je přizpůsobeno nošení a výživě (kojení) potomka. Z toho vyplývají Vaše těžkosti s redukcí tělesné hmotnosti v době kojení a neúspěch diety po porodu. Kojení je velký energetický výdej a tělo si chrání tukové zásoby jako dlouhodobý zdroj energie. Ale s tím není třeba se vůbec trápit. Nejlépe dochází k redukci tělesné hmotnosti, v případě uvolnění se. To znamená eliminaci stresu, nadměrné sledování tělesné hmotnosti přináší stres. Při sníženém příjmu energie a jejím zvýšeném výdeji (pohybová aktivita) dochází k nárůstu svalové hmoty, svaly jsou těžší než tuk, z tohoto důvodu tělesná hmotnost může dokonce stoupnout. Ale svaly na rozdíl od tuku jsou méně objemné a jsou pevné, zatímco tuk je měkký a "načechrané" tukové polštáře jsou více objemné. Doporučuji pokračovat ve zdravé výživě, nedržet žádné přísné diety, mateřské mléko obsahuje živiny, vitaminy i minerály, které přijímá matka potravou, ochudit stravu o živiny znamená ochudit dítě o živiny, které získává z mateřského mléka. Zdravá strava je pestrá, vyvážená, má dostatek živin (bílkovin, sacharidů, tuků), vitamínů, minerálů i vlákniny (ovoce, zelenina). Pouze v případě, trpí-li Vaše dítě nadýmavostí, doporučuji omezit luštěniny a nadýmavou zeleninu a nadýmavé ovoce. Fenyklový čaj je výborným pomocníkem proti nadýmání. Doporučuji dodržovat pitný režim (cca 2 l tekutin denně), dostatek tekutin pomáhá k redukci tělesné hmotnosti po porodu a též k čištění organismu (odpadní látky se rychleji vyloučí). Co se týká pohybové aktivity, doporučuji místo vysilujícího běhu, který pro Vás teď není vhodný, aerobik, relaxační cvičení, tanec (např. salsa, zumba, břišní tanec, aj). Aerobik a tanec přispějí k formování a tvarování postavy, relaxační cvičení a plavání k uvolnění, které je velmi důležité pro psychickou pohodu. Doporučuji Vám 3x týdně 1 hodinu pohybovou aktivitu, kombinovat aerobik nebo tanec s relaxačním cvičením a plaváním. Chůze je samozřejmě vhodná. Nedoporučuji nadměrnou pohybovou aktivitu po dobu kojení a vstávání k dítěti, obojí je energeticky náročné a vyčerpávající. Při pohybové aktivitě diety po porodu se nemáte cítit vyčerpaná, vyčerpanost neprospívá ani Vám ani Vašemu dítěti. Chůze je též vhodnou pohybovou aktivitou. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz