Dotaz
Dobrý den, před třemi měsíci mi byl prokázán chronický zánět žaludku a dostal jsem slabou dietu a jednou denně beru připravek helicid. Nyní ale opět začínám mít bolesti a stejné příznaky jako na začátku. Jakou dietu by jste doporučili?
Jan, České Budejovice
Odpověd
Dobrý den, nevím, co myslíte pod pojmem slabá dieta. Helicid je lék, který je užíván při vředové chorobě žaludku. Při chronickém zánětu žaludku bývá hypoacidita (snížená kyselost žaludku, teda snížená produkce kyseliny chlorovodíkové). Konzumují se potraviny, které zvyšují produkci žaludeční šťávy. Ale u vředové choroby je v klidovém stádiu třeba dodržovat dietu šetřící (dietu č. 2). Více informací o této dietě naleznete na našich webových stránkách o šetříci dietě (žaludeční dieta). Kyselost žaludku zvyšuje vlažná pitná voda (studená voda ji tlumí), minerální vody. Je třeba vědět, trpíte-li vředovou chorobou žaludku (lék Helicid se užívá při vředové chorobě žaludku) a máte-li zvýšenou nebo sníženou kyselost žaludku (tj. zvýšenou nebo sníženou produkci kyseliny chlorovodíkové). Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz