Dotaz
Prajem dobrý deň. Doktor mi naordinoval dietu číslo 6. nízkobielkovinová. V tejto diete je obmedzená komzumacia mlieka, zaujíma ma či sa to týka aj kyslého mlieka, cmárov, podmásli a iných produktov. Za odpoveď vopred ďakujem.
Dominik, Žiar nad Hronom
Odpověd
Dobrý den, konzumace mléka a jiných mléčných výrobků jako je podmáslí, kefír, tvaroh, jogurty, sýry by se měly u diety nízkobílkovinné omezit. Na přípravu mléčných nápojů jako bílá káva, kakao používejte mléko ředěné vodou. Mléčné výrobky bychom však neměly z jídelníčku úplně vyloučit, ale měly bychom je omezit. Na přípravu pokrmů mléko používat můžete. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz