Dotaz
Dobrý den, děkuji Vám za ochotu se kterou mi odpovídáte. Mám tak dobrého lékaře, ke kterému jsem se šla "opět" osobně zeptat co tedy dál, ale bohužel jsem ho zastihla zase na odchodu (ve 13 hod. a ordinační doba do 16 hod.) na poradu (nevím teda s kým, když je to pouze malá poliklinika). Vyšel z ordinace a zeptal se všech přítomných, jestli ještě někdo něco potřebuje. S údivem jsem řekla že recept, zády ke mně a v polovině kroku, se zeptal na co? Tak jsem řekla, že na železo co mi slíbil. On řekl "sestra napíše". Dokončil krok a odešel. Sestra nenapsala prý to nemá v počítači. Až přijde doktor, ale to neví v kolik. Takže jsem pro recept přišla za hodinu. Sestra napsala, ale lékař bohužel už odešel. Ze zkušeností známých stačí prý jedna návštěva, odběry krve zařídí sestra, lékař po telefonu rozebere výsledky krve a recept prý v pohodě pošle poštou. Rozbor "nějaké" jaterní nebo šetřící diety nedělá, na to nemá čas. Už jsem si taky zvykla. Ještě že jsem našla Vás. Tohle byl nástin přistupu mého lékaře, ze kterého jsem byla hodně rozčarovaná. Jinak, každý týden chodím 2x na Zumbu, 1x se synem na floorbal a 1x sauna. O víkendu vycházky tak 2 hodiny, cca 5–7 km. V létě se snažím jezdit do práce 7 km (35 minut šlapání do stoupání a zpět 20 minut z kopce). Ještě jednou děkuji za Váš čas a dejte si odkaz na Facebook (nikde jsem ho tam nenašla), ať Vás můžu doporučit svým přátelům. Přeji pěkné a spokojené svátky. S pozdravem
Irena, Lesonice
Odpověd
Dobrý den, jsem ráda, že jste s našimi radami a službami spokojená. Věřím, že i jídelníčky na dietu s omezením tuků (šetřící) Vám pomohou a budou nadále sloužit jako vzor pro Vaše další stravování. Pohybové aktivity máte celkem dostatek, ale chci jenom upozornit, že při onemocnění jater je nevhodná příliš zvýšená tělesná námaha. Doporučuji tedy sportovní aktivitu mírnou a dle Vašich zdravotních možností.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz