Dotaz
Dobrý den, chci se zeptat na dietní receptury používané v nemocnicích a ústavech sociání péče. Existuje nějaké vydání dietních receptur podle dělení, které uvádíte na vašich stránkách? Dotazoval jsem se ve dvou nemocnicích v Plzni a tam mi bylo řečeno, že vaří podle knihy Mudr. Doberského "Receptury dietních pokrmů" z roku 1984. V této knize, ale takto podrobné rozdělení diet není. Hlavně je mi divné, že by od roku 1984 nikdo nevydal knihu nových dietních receptur, podle kterých by se mělo v těchto zařízeních vařit. Předem děkuji za odpověď
Petr, Napajedla
Odpověd
Dobrý den v nemocnicích a v ústavech sociální péče se opravdu vaří podle Dietního systému od Doberského. Toto vydání bylo jen jednou přepracováno, ale byly v něm udělané jen nepatrné změny. Nový dietní systém zatím nevyšel. Rozdělení diet a výběr potravin u jednotlivých diet na našich stránkách čerpáme ze studijního materiálu, který se přednáší na zdravotní škole obor nutriční terapeutka. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz