Dotaz
dobrý den, chtěl bych se zeptat, moje kamarádku letos končí maturitu na střední škole, a hodně by jí zajímala dietologie, tímto se na Vás obracím s prozbou jestli nevíte Kde se všude dá studovat dietologie,jestli je to i vysokoškolský obor,já jsme našel jenom nějaký institut, po kterém by byla diplomovaný specialista a nebo nějaký měsíční kurz po kterém by dostala certifikaci, Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem se z ní může stát dietolog? popřípadě jaké školy na to existují? nejsem odborník, tak se případně omlouvám za úplně banální otázku.
Rosťa, Kuřim
Odpověd
Dobrý den, obor nutriční terapeut neboli dietní sestra (dřívější označení) se může studovat na střední nebo vyšší odborné škole v Brně na Merhautově ulici při zdravotnické škole. Vyšší odborná škola je na tři roky a ukončená absolutoriem. Další možností je studovat Lékařskou fakultu v Brně, bakalářský studijní obor Výživa člověka. Uplatnění z těchto škol může být např. v nemocnicích na oddělení nebo ve stravovacím provozu, v lázních, domovech důchodců nebo také u lékaře diabetologa a obezitologa jako nutriční terapeutka. Kurzy, které se dají absolvovat, se většinou vztahují již k nutričním terapeutům v rámci celoživotního vzdělávání..
redakce serveru dietologie.cz