Dotazy o onemocnění celiakií
Hubnutí s celiakií po těhotenství, bezlepkové potraviny
Dotazy o onemocnění dna, dieta při dně
Sádlo, máslo, obiloviny při dně a cukrovce
Dnavá artritida, alkoholické pivo při dně
Puríny v česneku, konzumace 3 stroužky denně u dny
Amarant, tofu a sója u vysoké hladiny kyseliny močové
Dotazy o onemocnění ledvin
Život s jednou ledvinou vlivem tumoru
Selhání ledvin a kornatění cév, vysoký tlak
Dotazy o mozkových onemocnění
Výživa při Rostroušené skleróze
Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta
Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutí
Dotazy o onemocnění štítné žlázy
Hubnout po operaci štítné žlázy a překyselení žaludku
Nádor štítné žlázy s hypoechogenním lemem
Kolik mám mít příjem kalorii za den u snížené funkce štítné žlázy?
Dotazy o onemocnění střev
Pooperační dieta po laparoskopické operaci slepého střeva
Dieta vhodná při divertikulitidě s perforací a abscesem
Crohnova nemoc, plynatost a nafouknutí po jídle
Dotazy o onemocnění žaludku
Dietní strava při zánětu žaludku u Helicobacter pylori
Otrava rtutí amalgámem
Dotazy o onemocnění srdce
Strava po infarktu
Dieta po transplantaci srdce
Histamínová intolerance na pšenicu, vajcia a mlieko
Hypercholesterolemie, hypertenze III
Šetřící dieta, zauzlenie čriev
Anémie – snížená hladina hemoglobinu
Hypotyreóza, obezita, redukční dieta
Kvasinkové onemocněních u žen
Výživa při progredující Parkinsonově chorobě
Dieta při onemocnění GERD (gastroezofageální refluxní choroba)
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Re Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Chronická únava, dietní režim
Kolostomie, ileostomie, tlusté střevo
Polyvalentní alergie
Silná alergie na lepek, svědění
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Slabý zánět žaludku, jídelníček
Gilbertův syndrom a výživa u batolete
Autoimunitní hepatitida a žlučník
Mám zánět žaludku, dvanácterníku…
Gastroezofageální refluxní choroba jícnu
Rakovina žaludku, dieta po odstranění žaludku
Žaludeční nevolnost bolesti a podráždení břicha
Leidenská mutace a nadváha
Bezpurinová dieta
Dieta při MYASTENIE GRAVIS
Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Hyperurikémie, dyslipoproteinémie a Menierova choroba
Meniérova choroba
Jaterní dieta
Dieta na játra a divertikulitida – zdravá střeva
Jak se stravovat při cirhóze jater a cukrovce
Jaterní cirhóza, jaterní dieta
Zánět jater (steatóza), vřed dvanácterníku, trombocytopenie
Nadměrná ztráta bílkovin
Jídelníček pro alergika
Glukozová tolerance
Dieta při popáleninách
Mononukleoza dieta
Jakou dietu při mononukleoze
Mononukleozu, borelioza, dieta pri candidě
Kyselina močová v krvi
Malé množství bílkovin v krvi
Systémový lupus a dieta (SLE)
Re: Systémový lupus a dieta (SLE)
Zvýšená hladina cukru v moči
Polypy tlustého střeva léčba
Polypy tlustého střeva, dieta
Překyselení organismu
Revmatoidní artritida, vysoký krevní tlak, nadváha
Vysoký krevní tlak po porodu
Vysoký krevní tlak a ledviny
Vysoký tlak, zvýšená hladina cholesterolu a slabá cukrovka
Kolísavý krevní tlak, nedostatečná funkce ledvin
Hyperkalémie snížená funkce ledvin
Ledvinové kameny, ledvinová kolika dieta
Ledvinová dieta, draslík v krvi
Ledvinová dysfunkce a cukrovka
Dieta po transplantaci ledvin, kortikosteroidy
Uremický syndrom a doporučená dieta
Strava při dně
Suroviny při onemocnění dnou
Ryby při onemocnění dnou
Problémy s vysokým tlakem, DNA a nadváhou
Dna cukrovka a vysoký krevní tlak
Nemoc DNA ve dvaceti letech
DNA nadváha a vysoký tlak
Dna příznaky
Kyselina močová dna
Kyselina močová hodnoty
Zvýšená hladina kyseliny močové – dieta
Diabetik a dna
Dna nemoc a cholesterol
Dna, Cholesterol, Hypertenze II, Diabetes II
Je nemoc dna doživotní?
Dětská cukrovka
Jsem diabetička, jakou dietu?
Dieta při vaskulární nefroskleróze a diabetické nefropatie
Redukce váhy u diabetika
Dieta při cukrovce, diabetes (2)
Diabetes jedna ledvina, jídelníček
Cukrovka a žlučníkové kameny
Cukrovka 2 typu
Následky cukrovky, příznaky
Točení hlavy
Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Diabetická noha dieta
Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Re: Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Dieta po operaci žlučních kamenu
Žlučníková kolika, zánět žaludku, nadýmaní
Žlučníkové kameny
Žlučníkové kameny a nízkotučné sýry
Chemoterapie a žlučník
Žlučníkový záchvat a dieta
Žlučníková dieta recepty, jídelníček
Podávání stravy po akutním zánětu slinivky břišní
Dieta pankreatická, onemocnění slinivky břišní
Akutni zápal slinivky břisní, stupne a doporučená dieta
Akutní zánět slinivky
Recepty pankreatitida
Recepty po zanětu slinivky břišní
Dieta při rakovině slinivky břišní
Slinivka břišní, dieta po zánětu
Chronický zánět slinivky břišní
Pankreatitida – zánět slinivky břišní
Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Celiakie, zánět žlučových cest
Dieta bezlepková a ledvinová nedostatečnost
Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Celiakie příznaky
Bezlepková dieta diagnóza, celiakie
Crohnova choroba a dieta
Ulcerózní kolitida a dieta
Dieta a výživa při ulcerozní kolitidě
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Onemocnění, nemoci / Točení hlavy a nevolnost, příčiny / Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Dotaz
Děkuji Vám za odpověď. A ještě jednou Vás prosím o Váš odborný názor. Stručně Vám popíši ohledně mé životazprávy. Můj běžný pracovní den pro Vaší lepší orientaci o mě. Ráno vstanu asi ve 3.30 hod. a nesnídám. Vypiji skleničku vody – 2 dcl vody nebo obyčajného čaje. Vykonám bez problému velkou stranu. Cestuji do práce, kde pracuji na PC do 14.00 hod. Celou dobu nic nejím ani nepiji. Nemám pocit hladu ani žízně. Vykouřím asi 8 cigaret. V 15.00 hod. dojedu z práce domů. Uklidím a udělám s dětma ůkoly do školy. Celý den jsem stále nic nejedl. Kolem 17.00 hod. se manželka vrací z práce a jsme spolu. Mám rád pivo. Kolem 18.30 hod. jdu do hospody, kde vypiju 5 velkých piv. Kolem 20.00 hod. se vracím domů a konečně jím. Už nic nepiju. Sleduji TV apod... Kolem 22.00 hod. jdu spát. Za celý den teda jím poze 1 krát denně – večer. Vypiji 2 dcl vody a 2,5 l piva, nic víc. Vykouřím asi 20 cigaret denně, sladké nemusím. Během dne nachodím 4 až 5 kilometrů, více pohybu nemám. Taky jsem se někde dočet, že pivo obsahuje z 92 % jen samou přírodní vodu. Tím neobhajuji mé pití... Kořalku piji příležitostně, kafe vůbec, ovoce, zeleninu nemusím. Tak co Vy na to, hrůza?! Předem dík za odpověď, přeji krásný den.
Rosťa, Nový Jičín
Odpověd
Dobrý den, Vaše životospráva je cesta k trvalým zdravotním problémům a vaše životospráva je pravděpodobná přičina točení hlavy. Správná životospráva zahrnuje správné stravovací návyky, dostatečný pitný režim a pohybový režim, dostatek odpočinku a zdravé životní návyky. Plně chápu, že snídat ve 3.30 hod. je velice brzy, ale doporučuji Vám pokud možno sníst k čaji něco malého, co je okamžitě po ruce, např. banán, musli tyčinku, 1 ks celozrnného pečiva, apod. Doporučuji Vám si udělat v práci dle možností krátkou 10–15 ti minutovou pauzu a místo cigaret, které odnímají pocit hladu a žízně, přestože tělo potřebuje příjem živin i tekutin, rychle posvačit. Vhodné jsou různé sendviče, bagety s masem, zeleninou a dresinkem (nejvhodnější je připravit si je večer doma) a je třeba též nezapomínat na dostatečný příjem tekutin, dehydratované tělo nemůže správně fungovat. Doporučuji Vám se naobědvat dle Vašich časových možností buď v práci nebo doma. K obědu je vhodná polévka + maso + příloha + ovoce, zelenina (kompoty, saláty, dušená zelenina) nebo bezmasá jídla. Doporučuji Vám lehkou večeři, např. šopský salát + celozrnné pečivo nebo přírodní vepřový plátek + dušené fazolky, apod. před odchodem do hospody. Pivo sice zažene pocit žízně, ale nezavodní tělo, tj. je třeba dodat tělu vhodné tekutiny. Pitný režim 1,5–2 l tekutin denně je třeba dodržovat během celého dne. Jíst 1 x denně a to ve 20:00 hod. není vůbec vhodné. Z Vašeho sdělení vyplývá, že ráno dostane Vaše tělo cca 200–250 ml vody nebo neslazeného čaje, tj. tekutin. Potom je během dne zásobováno nikotinem a večer dostane hojný přísun kalorií v podobě 2,5 l piva a trochy jídla. Na pivu a na nikotinu se žít nedá. Vaše tělo to brzy oznámí prostřednictvím zdravotních problémů (vlastně už to začalo oznamovat prostřednictvím točení hlavy). Pokud nedojde ke změně Vašeho životního stylu, budou přibývat, budou se stupňovat a budou mít trvalé zdravotní následky. Váš pohybový režim – chůze 4–5 km denně je sice dobrý, ale můžete dle Vašeho zájmu a časových možností přidat i jiný druh pohybu, např. cyklistika, plavání. Doporučuji Vám dodržovat správnou životosprávu, tj. zásady zdravé výživy. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. V případě Vašeho zájmu si lze na našich webových stránkách objednat jídelníček dle Vašich potřeb. Součástí jídelníčku jsou recepty. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz