Dotazy o onemocnění celiakií
Hubnutí s celiakií po těhotenství, bezlepkové potraviny
Dotazy o onemocnění dna, dieta při dně
Sádlo, máslo, obiloviny při dně a cukrovce
Dnavá artritida, alkoholické pivo při dně
Puríny v česneku, konzumace 3 stroužky denně u dny
Amarant, tofu a sója u vysoké hladiny kyseliny močové
Dotazy o onemocnění ledvin
Život s jednou ledvinou vlivem tumoru
Selhání ledvin a kornatění cév, vysoký tlak
Dotazy o mozkových onemocnění
Výživa při Rostroušené skleróze
Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta
Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutí
Dotazy o onemocnění štítné žlázy
Hubnout po operaci štítné žlázy a překyselení žaludku
Nádor štítné žlázy s hypoechogenním lemem
Kolik mám mít příjem kalorii za den u snížené funkce štítné žlázy?
Dotazy o onemocnění střev
Pooperační dieta po laparoskopické operaci slepého střeva
Dieta vhodná při divertikulitidě s perforací a abscesem
Crohnova nemoc, plynatost a nafouknutí po jídle
Dotazy o onemocnění žaludku
Dietní strava při zánětu žaludku u Helicobacter pylori
Otrava rtutí amalgámem
Dotazy o onemocnění srdce
Strava po infarktu
Dieta po transplantaci srdce
Histamínová intolerance na pšenicu, vajcia a mlieko
Hypercholesterolemie, hypertenze III
Šetřící dieta, zauzlenie čriev
Anémie – snížená hladina hemoglobinu
Hypotyreóza, obezita, redukční dieta
Kvasinkové onemocněních u žen
Výživa při progredující Parkinsonově chorobě
Dieta při onemocnění GERD (gastroezofageální refluxní choroba)
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Re Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Chronická únava, dietní režim
Kolostomie, ileostomie, tlusté střevo
Polyvalentní alergie
Silná alergie na lepek, svědění
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Slabý zánět žaludku, jídelníček
Gilbertův syndrom a výživa u batolete
Autoimunitní hepatitida a žlučník
Mám zánět žaludku, dvanácterníku…
Gastroezofageální refluxní choroba jícnu
Rakovina žaludku, dieta po odstranění žaludku
Žaludeční nevolnost bolesti a podráždení břicha
Leidenská mutace a nadváha
Bezpurinová dieta
Dieta při MYASTENIE GRAVIS
Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Hyperurikémie, dyslipoproteinémie a Menierova choroba
Meniérova choroba
Jaterní dieta
Dieta na játra a divertikulitida – zdravá střeva
Jak se stravovat při cirhóze jater a cukrovce
Jaterní cirhóza, jaterní dieta
Zánět jater (steatóza), vřed dvanácterníku, trombocytopenie
Nadměrná ztráta bílkovin
Jídelníček pro alergika
Glukozová tolerance
Dieta při popáleninách
Mononukleoza dieta
Jakou dietu při mononukleoze
Mononukleozu, borelioza, dieta pri candidě
Kyselina močová v krvi
Malé množství bílkovin v krvi
Systémový lupus a dieta (SLE)
Re: Systémový lupus a dieta (SLE)
Zvýšená hladina cukru v moči
Polypy tlustého střeva léčba
Polypy tlustého střeva, dieta
Překyselení organismu
Revmatoidní artritida, vysoký krevní tlak, nadváha
Vysoký krevní tlak po porodu
Vysoký krevní tlak a ledviny
Vysoký tlak, zvýšená hladina cholesterolu a slabá cukrovka
Kolísavý krevní tlak, nedostatečná funkce ledvin
Hyperkalémie snížená funkce ledvin
Ledvinové kameny, ledvinová kolika dieta
Ledvinová dieta, draslík v krvi
Ledvinová dysfunkce a cukrovka
Dieta po transplantaci ledvin, kortikosteroidy
Uremický syndrom a doporučená dieta
Strava při dně
Suroviny při onemocnění dnou
Ryby při onemocnění dnou
Problémy s vysokým tlakem, DNA a nadváhou
Dna cukrovka a vysoký krevní tlak
Nemoc DNA ve dvaceti letech
DNA nadváha a vysoký tlak
Dna příznaky
Kyselina močová dna
Kyselina močová hodnoty
Zvýšená hladina kyseliny močové – dieta
Diabetik a dna
Dna nemoc a cholesterol
Dna, Cholesterol, Hypertenze II, Diabetes II
Je nemoc dna doživotní?
Dětská cukrovka
Jsem diabetička, jakou dietu?
Dieta při vaskulární nefroskleróze a diabetické nefropatie
Redukce váhy u diabetika
Dieta při cukrovce, diabetes (2)
Diabetes jedna ledvina, jídelníček
Cukrovka a žlučníkové kameny
Cukrovka 2 typu
Následky cukrovky, příznaky
Točení hlavy
Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Diabetická noha dieta
Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Re: Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Dieta po operaci žlučních kamenu
Žlučníková kolika, zánět žaludku, nadýmaní
Žlučníkové kameny
Žlučníkové kameny a nízkotučné sýry
Chemoterapie a žlučník
Žlučníkový záchvat a dieta
Žlučníková dieta recepty, jídelníček
Podávání stravy po akutním zánětu slinivky břišní
Dieta pankreatická, onemocnění slinivky břišní
Akutni zápal slinivky břisní, stupne a doporučená dieta
Akutní zánět slinivky
Recepty pankreatitida
Recepty po zanětu slinivky břišní
Dieta při rakovině slinivky břišní
Slinivka břišní, dieta po zánětu
Chronický zánět slinivky břišní
Pankreatitida – zánět slinivky břišní
Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Celiakie, zánět žlučových cest
Dieta bezlepková a ledvinová nedostatečnost
Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Celiakie příznaky
Bezlepková dieta diagnóza, celiakie
Crohnova choroba a dieta
Ulcerózní kolitida a dieta
Dieta a výživa při ulcerozní kolitidě
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Onemocnění, nemoci / Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Dotaz
Dobrý večer, chtěla bych se s někým poradit. Mám 14-náctiletou dceru s diagnozou dětská mozková obrna, smíšená forma, mentální retardace převažuje. Od malinka máme problém s nadváhou. Dnes měří 160 cm a váží 77 kg. Má hroznou zácpu od malinka. Už jsme všechno vyzkoušeli. Ráno vypije čtvrtlitru vlažné vody. Zkoušeli jsme švestkové kompoty, různé kombinace jídel, jako kyselé okurky zapít mlékem, okurky s kefírem, jogurty activia, psylium. Cvičíme na orbitreku i na karimatce. Chodíme na dvouhodinové procházky. Ve speciální škole má taky tělocvik, rehabilitaci, ale toho pohybu moc nemá, jako zdravé děti. Taky jsem jí už koupila kapky Guttalax, ale nic nepomáhá. Má hroznou chuť k jídlu. Jídlo dostává vlastně na příděl, po dvou až třech hodinách, malé porce. Může nám, prosím, někdo poradit? Stolici má jednou za dva až tři dny a to jsou kulaté, tvrdé bobky. Strašně při tom na WC trpí. Už jsem taky párkrát použila klystýr, ale chtěla bych, aby chodila na velkou stranu normálně každý den a aby neměla takovou zácpu. Jestli můžete, tak budu moc ráda, když mi poradíte. Předem děkuji za odpověď.
Jarmila, Nový Bydžov
Odpověd
Dobrý den, doporučuji vytvořit si určitou pravidelnost v jídle a mít dostatek pitného režimu denně. Dodržujte, aby Vaše dcera pila nejmíň 2–2,5 litru tekutin denně, nejlépe obyčejnou vodu. Také dbejte na to, aby strava obsahovala dostatek vlákniny, zejména z ovoce, zeleniny a celozrnného pečiva. Vláknina je nevstřebatelná část z potravy. Tyto nevstřebatelné zbytky na sebe navážou vodu (podmínkou je však hodně pít). Dojde k tomu, že obsah střeva se změkčí a zvětší objem. Vše se děje v tlustém střevě a výsledkem je to, že pacient s chronickou zácpou pak lépe chodí na záchod. Do stravy lze také přidat lněná semínka, otruby nebo různá semínka, či klíčky pšeničné nebo pohankové vločky. Semínka můžete přidat do jogurtů nebo tvarohu. Odborné studie však dokládají, že chronická zácpa může mít u některých pacientů příčinu psychickou. V tomto případě je nutná psychologická terapie nebo různé relaxační terapie či metody. Zkuste dceři doporučit, aby každé ráno chodila na WC, i když nutkání na stolici nemá. Organismus si někdy vytvoří návyk, kterému se může časem podřídit. Chce to však velkou trpělivost, jak ze strany dcery, tak z Vaší strany. S pozdravem.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz