Dotazy o onemocnění celiakií
Hubnutí s celiakií po těhotenství, bezlepkové potraviny
Dotazy o onemocnění dna, dieta při dně
Sádlo, máslo, obiloviny při dně a cukrovce
Dnavá artritida, alkoholické pivo při dně
Puríny v česneku, konzumace 3 stroužky denně u dny
Amarant, tofu a sója u vysoké hladiny kyseliny močové
Dotazy o onemocnění ledvin
Život s jednou ledvinou vlivem tumoru
Selhání ledvin a kornatění cév, vysoký tlak
Dotazy o mozkových onemocnění
Výživa při Rostroušené skleróze
Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta
Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutí
Dotazy o onemocnění štítné žlázy
Hubnout po operaci štítné žlázy a překyselení žaludku
Nádor štítné žlázy s hypoechogenním lemem
Kolik mám mít příjem kalorii za den u snížené funkce štítné žlázy?
Dotazy o onemocnění střev
Pooperační dieta po laparoskopické operaci slepého střeva
Dieta vhodná při divertikulitidě s perforací a abscesem
Crohnova nemoc, plynatost a nafouknutí po jídle
Dotazy o onemocnění žaludku
Dietní strava při zánětu žaludku u Helicobacter pylori
Otrava rtutí amalgámem
Dotazy o onemocnění srdce
Strava po infarktu
Dieta po transplantaci srdce
Histamínová intolerance na pšenicu, vajcia a mlieko
Hypercholesterolemie, hypertenze III
Šetřící dieta, zauzlenie čriev
Anémie – snížená hladina hemoglobinu
Hypotyreóza, obezita, redukční dieta
Kvasinkové onemocněních u žen
Výživa při progredující Parkinsonově chorobě
Dieta při onemocnění GERD (gastroezofageální refluxní choroba)
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Re Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Chronická únava, dietní režim
Kolostomie, ileostomie, tlusté střevo
Polyvalentní alergie
Silná alergie na lepek, svědění
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Slabý zánět žaludku, jídelníček
Gilbertův syndrom a výživa u batolete
Autoimunitní hepatitida a žlučník
Mám zánět žaludku, dvanácterníku…
Gastroezofageální refluxní choroba jícnu
Rakovina žaludku, dieta po odstranění žaludku
Žaludeční nevolnost bolesti a podráždení břicha
Leidenská mutace a nadváha
Bezpurinová dieta
Dieta při MYASTENIE GRAVIS
Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Hyperurikémie, dyslipoproteinémie a Menierova choroba
Meniérova choroba
Jaterní dieta
Dieta na játra a divertikulitida – zdravá střeva
Jak se stravovat při cirhóze jater a cukrovce
Jaterní cirhóza, jaterní dieta
Zánět jater (steatóza), vřed dvanácterníku, trombocytopenie
Nadměrná ztráta bílkovin
Jídelníček pro alergika
Glukozová tolerance
Dieta při popáleninách
Mononukleoza dieta
Jakou dietu při mononukleoze
Mononukleozu, borelioza, dieta pri candidě
Kyselina močová v krvi
Malé množství bílkovin v krvi
Systémový lupus a dieta (SLE)
Re: Systémový lupus a dieta (SLE)
Zvýšená hladina cukru v moči
Polypy tlustého střeva léčba
Polypy tlustého střeva, dieta
Překyselení organismu
Revmatoidní artritida, vysoký krevní tlak, nadváha
Vysoký krevní tlak po porodu
Vysoký krevní tlak a ledviny
Vysoký tlak, zvýšená hladina cholesterolu a slabá cukrovka
Kolísavý krevní tlak, nedostatečná funkce ledvin
Hyperkalémie snížená funkce ledvin
Ledvinové kameny, ledvinová kolika dieta
Ledvinová dieta, draslík v krvi
Ledvinová dysfunkce a cukrovka
Dieta po transplantaci ledvin, kortikosteroidy
Uremický syndrom a doporučená dieta
Strava při dně
Suroviny při onemocnění dnou
Ryby při onemocnění dnou
Problémy s vysokým tlakem, DNA a nadváhou
Dna cukrovka a vysoký krevní tlak
Nemoc DNA ve dvaceti letech
DNA nadváha a vysoký tlak
Dna příznaky
Kyselina močová dna
Kyselina močová hodnoty
Zvýšená hladina kyseliny močové – dieta
Diabetik a dna
Dna nemoc a cholesterol
Dna, Cholesterol, Hypertenze II, Diabetes II
Je nemoc dna doživotní?
Dětská cukrovka
Jsem diabetička, jakou dietu?
Dieta při vaskulární nefroskleróze a diabetické nefropatie
Redukce váhy u diabetika
Dieta při cukrovce, diabetes (2)
Diabetes jedna ledvina, jídelníček
Cukrovka a žlučníkové kameny
Cukrovka 2 typu
Následky cukrovky, příznaky
Točení hlavy
Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Diabetická noha dieta
Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Re: Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Dieta po operaci žlučních kamenu
Žlučníková kolika, zánět žaludku, nadýmaní
Žlučníkové kameny
Žlučníkové kameny a nízkotučné sýry
Chemoterapie a žlučník
Žlučníkový záchvat a dieta
Žlučníková dieta recepty, jídelníček
Podávání stravy po akutním zánětu slinivky břišní
Dieta pankreatická, onemocnění slinivky břišní
Akutni zápal slinivky břisní, stupne a doporučená dieta
Akutní zánět slinivky
Recepty pankreatitida
Recepty po zanětu slinivky břišní
Dieta při rakovině slinivky břišní
Slinivka břišní, dieta po zánětu
Chronický zánět slinivky břišní
Pankreatitida – zánět slinivky břišní
Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Celiakie, zánět žlučových cest
Dieta bezlepková a ledvinová nedostatečnost
Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Celiakie příznaky
Bezlepková dieta diagnóza, celiakie
Crohnova choroba a dieta
Ulcerózní kolitida a dieta
Dieta a výživa při ulcerozní kolitidě
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Onemocnění, nemoci / Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Dotaz
Dobrý den, dnes jsem náhodou narazila na vaše stránky, kde nabízíte zodpovězení dotazu týkajícího se diety. Ráda bych věděla, jak se stravovat nejlépe . Pan doktor v ledvinové poradně mi řekl, že bych se měla stravovat kvůli slabší CHRI (chronické renální insuficienci) vegetariánsky, maximálně dvakrát týdně konzumovat maso. To pro mne není problém, maso jsem prakticky skoro vynechala, jím ho opravdu vyjímečně a navíc méně než 0,8 g/kg/den. I předtím jsem jedla jen kuřecí či krůtí maso, abych měla v pořádku cholesterol, používám k vaření řepkový a olivový olej. Ale zajímalo by mne, zda se smí jíst např. sojové maso, Tofu, luštěniny. Asi ne podle vámi zde uváděné nízkobílkovinné diety. Ale to mi pan doktor neřekl. Vegetariánská strava toto používá. Takže asi chybuji, když tyto potraviny jím. Já se snažím navíc hubnout, takže potřebuji dodržovat redukční režim a ten klade důraz na bílkoviny. Zatím se mi podařilo za 6 týdnů odbourat téměř 6 kg bez hladovění. Ale mám ještě jeden problém. Při poslední kontrole na konci ledna jsem měla zvýšenou hladinu krevního cukru. Poprvé v životě mi naměřili 8,5. Od té doby zmizelo z mého jídelníčku vše sladké, ihned jsem přestala mít chuť i na čokoládu a jakékoli jiné sladkosti. Dlouhodobě jím celozrnné pečivo i chléb, čaj nesladím, kávu nepiji, alkohol rovněž ne. Nikdy jsem nekouřila. Jen jsem byla dlouhodobě ve stresu jako středoškolská učitelka. Nyní jsem již definitivně v důchodu, takže se mohu věnovat konečně sobě. Snažím se jíst hodně zeleniny, v ménším množství i ovoce (kvůli cukru). Je mi sice již 67 roků, ale ráda bych dožila svůj život snesitelným způsobem. Zatím to nechci vzdávat. Snažím se cvičit, chodím na procházky i na turistické výlety až 17 km dlouhé. 30. 4. mám jít na další kontrolu a byla bych moc ráda, kdyby se mi to dietou podařilo alespoň trochu zlepšit. Pevně doufám, že mi pomůže trochu i ta redukce váhy. Jaké zásady bych měla prosím dodržovat? Za eventuelní brzkou odpověď proto předem moc děkuji.
Marie, České Budějovice
Odpověd
Dobrý den, Myslím si, že ve Vašem jídelníčku neděláte vůbec žádnou chybu. Maso by se mělo zařazovat tak každý druhý den a to v poloviční dávce tak 50 g na porci za den. Co se týká sojového masa, tofu a luštěnin, tak tyto potraviny obsahují hodně bílkovin. Můžete si tyto potraviny klidně dát, ale složte si svůj jídelníček tak, aby jste neměla za den v jídelníčku velké množství bílkovin. Např. sojový sýr tofu obsahuje ve 100 g 15,5 g bílkovin, sojové maso obsahuje ve 100 g 45 g bílkovin, fazole obsahují 23,5 g bílkovin a čočka ve 100 g 26,9 g bílkovin. U diety č. 6 nízkobílkovinné se doporučuje 50 g bílkovin za den. Zvýšená hladina cukru mohla být vyvolána stresem, jak sama uvádíte, ale zásady diabetické diety taky dodržujete, tedy nesladíte, vyřadila jste sladkosti, jíte celozrnné pečivo, zeleninu a ovoce. Důležitý je také pohyb, který pravidelně provozujete. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz