transparent
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Zadržování vody v těle
Zadržování vody v těle
Dotaz
Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat, jak je to se zadržováním vody v těle. Jak poznám, že mé tělo zadržuje moc vody a jak s tímto problémem naložit. Může také hormonální antikoncepce zadržovat vodu v těle? Je to častá překážka při redukční dietě? Dále bych se Vás chtěla zeptat, jak je to s "alergií střev" na některé potraviny (např. mléko, sója, ...). Je pravda, že po těchto potravinách mohou střeva tzv. "nabobtnat" a břicho je pak nafouklé a velké? Děkuji za odpověď. S pozdravem.
Iva, Varnsdorf
Odpověd
Vážená paní, zadržování vody patří mezi časté překážky v redukci tělesné hmotnosti a projevuje se otoky. Příčinou zadržování vody v těle bývá nadměrné solení, hojná konzumace potravin a nápojů obsahujících cukr (sůl i cukr váží v těle na sebe vodu a tím ji zadržují). Další z příčin zadržování vody v těle mohou být některé druhy antikoncepce (doporučuji se o tom poradit s Vaším gynekologem). Častou příčinou překyselení organismu (v překyseleném organismu se spojují minerály s kyselinami a tvoří chemické sloučeniny zvané soli. Soli se potom ukládají v mezibuněčných prostorech a váží na sebe vodu). Velkou chybou je omezení příjmu tekutin a užívání diuretik (léky na odvodnění těla). Obojí způsobuje dehydrataci organismu a s ní spojené zdravotní potíže. Řešením je omezit příjem sodíku (omezit solení) a zvýšit příjem draslíku (draslík pomáhá proti zadržování vody v těle tím, že pomáhá dostat tekutinu z mezibuněčných prostor zpět do buněk. Mezi výborné zdroje draslíku patří banány a meruňky) a ostatních minerálů. Důležitý je též dostatek vápníku. Ženy s nízkým příjmem vápníku mají častěji problémy s ukládáním vody v těle. Proti překyselení organismu pomáhá dostatek zeleniny, zelenina obsahující hodně vody je též výborným prostředkem proti zadržování vody v těle – např. celer, okurka, rajče, špenát, petržel. Neslazený zelený čaj je též vhodným prostředkem proti zadržování vody v těle. Proti překyselení organismu je kromě zeleniny vhodné ovoce a vyšší příjem tekutin zavodňujících tělo. Mezi ně patří: pitná voda, neperlivé stolní vody bez příchuti, minerální vody bez příchuti (je třeba je střídat a nepít je denně, aby nedošlo k předávkování minerály), neslazené čaje (ovocní, slabý černý, zelený, bílý, ruský). Tyto tekutiny působí v těle jako rozpouštědlo škodlivých látek a jako dopravní prostředek, jímž jsou tyto škodliviny vyloučeny z těla ven. Dalšími prostředky jsou hluboké dýchání (plavání, rychlá chůze, aerobní pohyb (aerobik, jogging), dechové a relaxační cvičení, vyhýbání se stresu (stres hodně okyseluje organismus), relaxace, dostatek odpočinku, pobyt v přírodě, zájmová činnost, optimistický pohled na život. Vhodné je též omezit konzumaci kyselinotvorných látek (tyto látky nelze vyloučit, tvoří podstatnou část stravy. Patří mezi ně např. obilniny a výrobky z nich, luštěniny, tuky, maso, ryby, pikantní koření a pochutiny, např. hořčice, kečup, cukr, ale lze je omezit. Doporučuji Vám zpestřit Váš dietní jídelníček různými náhradami masa (šmakoun, seitan, robi, klaso), bylinkami, zelenými natěmi, mandlemi, různými druhy ořechů a semínky. Doporučuji též hojnou konzumaci ovoce a zeleniny a dostatek vhodných tekutin. Alergie je přehnaná reakce imunitního systému na látky, které jsou neškodné. Alergie je způsobena nesprávnou aktivací protilátek ze skupiny imunoglobulínů E (IgE) vlivem daného alergenu (látka vyvolávající alergickou reakci). Projevy alergie mohou být různé – oční (pálení očí), dýchací (kýchání, senná rýma), kožní, střevní (plynatost, nadýmání – nafouklé břicho, bolesti břicha, průjmy). Existuje též zkřížená alergie, např. kdo má alergii na pyl břízy, má alergii na jablka a jiné peckoviny. Kdo má alergii na pyl pelyňku, má alergii na mrkev nebo celer nebo na obojí. Potravinová intolerance může mít několik příčin: Látky škodlivé pro organismus (např. aflatoxiny). Látky dráždivé pro organismus (např. glutamát, konzervační látky, pikantní koření). Nedostatek nebo chybění některého z enzymů (např. chybí-li enzym laktáza, enzym štěpící laktózu – mléčný cukr), vzniká intolerance mléka, příp. mléčných výrobků. Psychické vlivy. Sója je potravinou, na kterou bývá alergie. Při alergii na sóju je třeba se vyhnout nejen sóje, ale i potravinovým výrobkům, které ji obsahují. Jedná se o sójový olej, sójové mléko, sójové maso, sójové jogurty, glycin (hydrolyzovanou zeleninovou bílkovinu HVP), lecitin, miso, mono-diglycerid, glutamát, natto, tempeh, tofu. Je třeba též číst složení potravin na obalech. Potravina nesmí obsahovat ani nejmenší množství alergenu, tj. látky vyvolávající alergii. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz