transparent
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Celulitida jak na ni s dietou
Celulitida jak na ni s dietou
Dotaz
Dobrý den, prosím o radu, kdysi jsem vážila zhruba kolem 60 kg-v zimě 63 kg.. Poté jsem se dala na cvičení poměrně přehnané s méně jídlem, takto jsem za rok zhubla na 46 kg. Byla jsem co druhý den v posilovně, nebo na kole. Nakonec zjistily, že mám lehkou energetickou podvýživu, bylo na čase začít přibírat přidaly se k tomu zdravotní problémy jako selhávání funkce ledviny, únava, anémie takže cvičení už nebylo tak časté. Časem jsem si opět oblíbila jídlo jako dříve, zvýšila porce, dříve jsem nemusela vůbec sladké nyní nevydržím bez oplatku či čokolády jediný den. Bohužel jak šla váha nahoru přidaly se my problémy jako refluxní choroba jícnu, bolesti břicha. Teď už je lépe myslím že se tělo už vzpamatovalo. Nyní mám váhu 60 kilo cítím se výborně, snažím se alespoň co druhý den udržovat aktivitu jako orbitrek, kolo. Jsem nezaměstnaná takže takový pohyb není a už mě to tak nebaví. Nechci už přibírat ale stále se my zdá že to stoupá. Strava a můj jídelníček vypadá asi takto: RÁNO: 80 g celozrnné housky, jogur jogobella; Svačina: 2 mandarinky, jablko; Oběd: hovězí vývar, vepřový plátek brambory, rajče Svačina: jahodový kefír, banán, piškoty; Večeře: zeleninový salát, kaiserka, 50 g 20% eidamu nebo RÁNO:80 g pečiva, 150 g zeleninového tvarohu, paprika; Svačina: Banán, jablko; Oběd: kuřecí vývar, kuřecí špíz rýže, broskvový kompot; Svačina: 100 g margotky; Večeře: kaiserka 100 g šunky nebo RÁNO: vločková kaše se skořicí; Svačina: 200 g ananasu; Oběd: rajská polévka, Pangasius na másle brambory; Svačina: Tvaroh ovocný, 2 jablka; Večeře: 2 krajíce chleba, rybičky; nevím si rady jak udržet váhu a dopřát si přeci jen bude zima a člověk není tak aktivní jak v létě, také se my hodně udělala na stehnech celulitida. Předem moc děkuji za radu jak na celulitidu dietním jídelníčkem za jakoukoliv odpověď děkuji.
Milada, Beroun
Odpověd
Vážená paní, Váš jídelníček je sice dobrý, ale kvůli celulitidě je ho třeba změnit. Strava může ovlivnit průběh celulitidy. Doporučuji vyloučit bílý cukr a nahradit ho medem, snížit konzumaci živočišných tuků (másla, sádla) a nahradit je rostlinnými tuky (kvalitní rostlinné oleje, Rama, Flora, aj.), výrazně snížit konzumaci masa. Bílé maso (ryby, drůbež) konzumovat 2-3 x týdně, hovězí, vepřové maso nahradit náhradami masa (např. šmakoun, robi, klaso, sójové maso, seitan). Vhodným zdrojem železa jsou rajčata, rajčatový protlak, sardinky v tomatě, sušené meruňky, vaječný žloutek. Doporučuji konzumovat mléko a mléčné výrobky s nižším obsahem tuků. Je vhodné používat místo bílé mouky celozrnnou mouku a výrobky z ní. Je třeba dbát na správnou kombinaci potravin: nekombinovat maso + přílohy (rýže, brambory, knedlík) nebo pečivo, ale maso kombinovat se zeleninou (v zimě je vhodná dušená zelenina bez zahuštění, v létě zeleninové saláty), nekombinovat ovoce + zeleninu, ale konzumovat zvlášť. Je třeba dodávat organismu dostatek vitamínu A, vitamínu E, C, vitamínů skupiny B (obiloviny, luštěniny). Velký důraz je kladen na detoxikaci organismu. Detoxikace spočívá v pitném režimu (2,5-3 l tekutin denně - vhodné nápoje jsou slabé minerálky, pitná voda, slabé bylinné čaje (např. čaj z ostropestřce mariánského podporuje činnost jater a tím i detoxikaci organismu), slabý zelený čaj, nevhodné jsou kupované džusy, slazené nápoje, černá káva, černý čaj), hojné konzumaci zdrojů antioxidantů (ovoce, zelenina, zelený čaj je též dobrým antioxidantem). Je vhodné občas (v teplém počasí 1x týdně, v chladném 1x za 2-3 týdny, v zimě má organismus větší energetické nároky) mít odlehčovací den, který má velký vliv na detoxikaci organismu. V tento den se konzumuje pouze ovoce a zelenina kromě brambor. Příklad jídelníčku na odlehčovací den Snídaně: Ovocný salát (ananas, kiwi, hroznové víno (200 g)); Svačina: Banán (150 g); Oběd: Vařená brokolice, obložená rajčaty; Svačina: Salát z kysaného zelí (kysané zelí, kmín, cibule, sůl); Večeře: Dušená mrkev s hráškem. Při léčbě celulitidy je vhodný též pohybový režim (cvičení, chůze (do schodů, do kopce) - pohyb rozpumpuje lymfu, která z těla odvádí toxické látky) a vyhýbání se stresu (procházky přírodou, dostatek odpočinku, správná relaxace, různé aktivity (např. zájmová činnost), pozitivní přístup k životu). Upravila jsem Váš jídelníček s ohledem na celulitidu a vypadá takto: RÁNO: 80 g celozrnné housky, rama, rajče, bílá káva; Svačina: 2 mandarinky, jablko; Oběd: zeleninový vývar, plátek ze šmakouna (upravuje se jako kuře), dušené fazolky (bez zahuštění); Svačina: jahodový kefír, banán; Večeře: opečené brambory s cibulkou a vejcem, rajče; RÁNO: 80 g pečiva, 150 g zeleninového tvarohu, paprika, slabý zelený čaj; Svačina: Banán, kiwi; Oběd: polévka z kořenové zeleniny zahuštěná bramborem, kuřecí špíz, broskvový kompot; Svačina: müsli tyčinka, jablko; Večeře: Guláš ze sójového masa, chléb; RÁNO:vločková (nebo pohanková) kaše se skořicí a medem; Svačina: 200g ananasu; Oběd: rajská polévka, čočka na kyselo, vejce, kyselá okurka; Svačina: Tvaroh ovocný, 2 jablka; Večeře: pečený pangasius, zeleninové obložení (čínské zelí, rajče, paprika). V případě Vašeho zájmu si lze objednat jídelníčky na redukční dietu s kódem REDUKCE-2, REDUKCE-3, REDUKCE-7, REDUKCE-8, které najdete na stránce s jídelníčky. Přeji Vám hodně úspěchů v boji s celulitidou. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz