transparent

Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou


Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Vliv správného výběru svačiny na metabolismus

Vliv správného výběru svačiny na metabolismus

Icona

Dotaz

Dobrý den, psala jsem Vám před časem dotaz ohledně jojo efektu a chci Vám opožděně moc poděkovat za Vaši odpověď. Všechny zásady zdravého stravování myslím dodržuji tak, jak jste psala. Přesto jsem se nevyhla mírnému zvýšení váhy po té, co jsem začala více jíst, někdy mám tendence toho sníst více najednou i když ničím zvlášť nezdravým, když je to navečer a je to například ovoce nebo oříšky, nějak se to projeví. Chodila jsem ráno běhat každý druhý den na asi 20–30 minut a počítala jsem s tím, že mi to pomůže urychlit metabolismus, ale nebylo to vůbec k ničemu. Přibrala jsem již asi 3 kg a ráda bych nyní znovu alespoň 2 kg shodila. Měla bych otázku ohledně svačin a moc by mi pomohlo kdybyste mi poradila. Vím že je dobré jíst pravidelně cca po 3 hodinách aby se udržoval metabolismus. Zajímalo by mě, jestli se jako taková svačina počítá například melta s dvěma lžičkami sojového mléka a jednou lžičkou medu o kal. hodnotě cca 90 kcal, i když to v podstatě není jídlo, ale energie ke spalování ano. Na druhou stranu jestli takto jako svačina funguje 100 g salátové okurky, která je menší porcí zdravého jídla ale má kalorickou hodnotu jen asi 15 kcal, tedy nedodá v podstatě téměř žádnou energii. Což je u hubnutí na zasycení dobré, ale nevím, jestli tak pomůže udržet metabolismus aktivní. Další věc, na kterou bych se chtěla zeptat je, jak rychle si asi tělo navykne na snížený příjem kalorií. Podle pozorování tuším že moje spotřeba kalorií je nyní asi okolo 1300 kcal denně, jelikož když přijímám víc tak přibírám na váze. Pokusila jsem se snížit denní příjem asi na cca 800–1000 kcal ale po týdnu jsem na váze měla asi jen o 0,3 kg méně. Chtěla bych se pokusit snížit příjem na 600–800 kcal, ale mám obavy aby si moje tělo opět nenavyklo na nízký příjem a nemusela jsem pak jíst už napořád ještě méně než nyní, abych nepřibrala. Někde jsem četla, že je dobré po dietě začít přidávat asi 100 kcal každých 14 dní, pomůže mi to takto dostat se znovu na alespoň 1300 kcal denně bez přibírání? Nebo se po další dietě můj metabolismus zase o něco sníží a budu muset jíst ještě méně než teď? Předpokládám, že bych držela takovouto dietu asi 3–4 týdny. Momentálně vážím okolo 50 kg a měřím 162 cm, je mi 23 let. Nejsem velký sportovec ale snažím se alespoň hýbat, chodit na procházky atd.. Moc Vám předem děkuji za odpověď a chci Vám říct jak hezké je od Vás, že takto zdarma radíte a pomáháte lidem. V září nastupuji na studium nutričního poradenství a ráda bych také jednou pomáhala lidem s hubnutím apod.. Přeji krásný den, s pozdravem.

Zuzana, Měkník
Odpověd

Dobrý den, děkujeme, že Vám naše poradna pomáhá. Melta se dvěma lžičkami sójového mléka Vám dodá tekutiny, výživné látky jako rostlinné bílkoviny a tuky, ale jako svačinu bych toto nepovažovala. Jsou to tekutiny, které projdou zažívacím traktem, ale nezasytí Vás. Pak se může stát, že za chvíli po takové "svačině" dostanete hlad. Místo toho je vhodnější např. míchaný tvaroh nebo jogurt nebo kefírový nápoj nebo již zmiňovaná melta, mléko + 10 g kukuřičný chlebíček nebo 10 g rýžový chlebíček apod.. Okurka a další zelenina je jako svačina vhodná, protože většinou obsahuje vlákninu, která organismus na chvíli zasytí. Za den by jste měla sníst 5 porcí ovoce a zeleniny, takže se takovou okurkovou svačinou doplníte množství požadovaného množství ovoce a zeleniny. Musím však dodat, že každý organismus a každý metabolismu je jiný, někdo Vám řekne, že po okurce či po jablku na svačinu má ještě větší hlad než měl předtím. Nejde takhle určitě kategorizovat, co je vhodné a co není vhodné na svačinu. Můžeme Vám to pouze doporučit a Vy sama poznáte, jestli je to pro Vás vhodné či nikoli. Přijatá energie v množství 800 kcal (3360 kJ), je velmi malá. Takovou redukční dietu dodržují lidé, kteří mají vysokou obezitu, lidé v nemocnici, kteří jsou dle svého zdravotního stavu ležící, nevydávají přes den žádnou energii, nebo pacienti, kteří mají před operací (např. bandáž žaludku apod).. Vám jako mladé, zdravé slečně či paní, která má BMI (body mass index) 19, doporučuji normální racionální zdravou stravu a pokud jste menší postavy a máte pocit, že přibíráte po jakémkoli jídle, které sníte a že se Vám tuky ukládají více a jsou vidět, vynechte a již vůbec nejezte potraviny, které jsem Vám popsala níže v prvním emailu (sladké koláče, buchty, cukrovinky, zmrzliny, bonbóny, sušenky, keksy, brambůrky, jídla z fast foodů...). Tělo si na nízký příjem energie zvykne, nedá se říci za jak dlouho. Na druhou stranu však začne s přijatými tuky hodně šetřit a začne je ukládat ve formě zásob jako zásobní energii. Toto může vést k nárůstu tělesné hmotnosti a ještě Vám budou chybět důležité vitamíny a minerály. Pokud budete chtít rozebrat Váš jídelníček s nutriční terapeutkou osobně, budeme otevírat v nejbližší době nutriční poradnu. O fungování poradny se dozvíte na našich stránkách. S pozdravem.

Bc. Hana Stavělová DiS z redakce dietologie.cz

Nenašli jste v poradně  odpověď na Váš problém? kontaktujte násnapište nám! Na vaše dotazy odpovídají zkušené nutriční terapeutky s praxí ve zdravotnických zařízeních.
revidováno dne 22.2.2013

Mohlo by Vás zajímat:

Zařazení článku:
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
Předchozí / další články ve stejné kategorii:
předchozíBazální metabolismus dalšíB12-milgamma a bazální metabolismus Jak zhubnoutJak zhubnout
Reklama

Redukční dieta
Redukční jídelníček (obchod) Redukční jídelníček

Diety / Seznam a popis diet .. čísla diet Výživa / Směry ve výživě, zdravá výživa... Teorie / Bílkoviny, tuky, sacharidy... Dietologická poradna / Nutriční poradna Dietní recepty / Dietní i nedietní recepty s kJ Dieta jídelníček na míru / Jídelníčky na dietu ~ Bezlepkové potraviny / BLP výrobky Výživový poradce Praha / nutriční poradna
  Prohledat náš web:         

©opyright 2002–2019 redakce@dietologie.cz  Mapa stránek  Tisk  Tisk

Neaktivni
Chat s nutriční terapeutkou (výživovým poradcem)
Přezdívka:
Dotaz: